//
du läser...
ADHD - NPF, Allmänt, Damptanterna

Det händer massor i dampvärlden hörninini

Jag surfade runt bland mina feedfavoriter. Och inser att nu händer det mycket och med mer substans än någonsin förut inom dampvärlden. Den där man får damp av ni vet ;-).

Vill man ha fakta och veta vart man ska finna fler fakta så tror jag att det är enklast att besöka PsykBryts blogg på http://psykbrytet.blogg.se/ eftersom psyk äe en jäkel på att uppdatera bloggen (Nej, psyk – inte få prestationsångest nu) . Psykbryt är förmodligen den största och mäktigaste privata bloggen om psykiatriska problem, psykiska sjukdomar och dessutom inte ger sig vad gäller intressepolitiken i vård-, arbetsmarknads- och försäkrings(kassa)frågor. 

Psykbryt som nu i dagarna hyperaktualiserar NPF, dvs Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar som ADHD, ADD, Asperger, Tourette m.flera. ligger inne med en länklista utan dess like.

(Allvarligt talat så undrar jag ibland över om inte psyk skulle kunna göra ”en blondinbella”, dvs tjäna stora pengar på sin blogg. hahahaha 🙂 Men å andra sidan så kan det vara bra att inte skaffa sig annonsörer som börjar ifrågasätta innehållet på bloggen.)

En annan grej men jag håller mig till ämnet npfpsyktjosan;
Häromdagen berättade Majsan67 att hon anmält en bloggare och det kanske ser ut att vara klippt ur sitt sammanhang, men det är egentligen inte så för det här ”kriget” mot psykiatrin i allmänhet och neuropsykiatriska diagnoser i synnerhet pågår oupphörligen. 
(Jo förresten Majsan, det är jäkligt svårt att läsa fet text när den blir för lång. Feta texten i brödtext, börjor och speciella stycken så blir det lättare. Så! Nu har jag uppfostrat dig klart! 😉 )

Skillnaden mot förr som jag tycker, bara för några år sedan, särskilt åren 2002-2006 ungefär… hade väldigt många mycket svårt att inte börja häva ur sig diverse tillmälen när diagnoserna blev ifrågasatta och fastna i en egen och invecklad navelskådarpolemik utan dess like. Jag vet inte hur många meter jag läste, med svarsinlägg från hur många offerproffs som helst, på olika diskussionsforum, med samma jäkla motdebattargument till de få och mycket obrydda och dessutom helvrickade kvasidebattörer;

Men du måste förståååå, hur vi som har det så här, KÄNNER”.

Inte fan är det väl nån som bryr sig i hur folk känner när man som bäst har hur kul som helst med att slå på samma folk – eftersom de sprattlar så skojigt då? Det är ju bara sånt man säger till ungarna när de är små för att de ska få skuldkänslor och skämmas när de har varit dumma mot nån på dagis. ”Sluta spöa Kalle lilla Lisa, han blir ju ledsen ser du väl, det gör jätteont på honom när du slår ut hans tänder förstår du.” Kalle han bölar för att han känner sig mobbad. Men han har en plan nu och nästa gång Lisa är på G med att smocka till honom så börjar han att försöka få henne att förstå hur han KÄNNER sig när hon slår honom. Jättebra. ICKET. Och att Kalle ska ge igen med samma mynt är kanske inte heller så bra, särskilt inte om Kalle tycker att det är hemskt att vara dum mot någon annan. Faktum är att det inte ens är säkert att Lisa tycker att det gör särkilt ont om Kalle slår tillbaka så hennes tandställning ryker och håret lossnar i stora tofsar, hon blir kanske bara upplivad.

Nå, vart vill jag komma? Jo. Så här tycker jag.

Man kan aldrig FÖRKLARA erfarenheter, känslor eller vad som helst in i skallen på folk som skiter i en och dessutom gett sig den på att mörklägga genom att förvirra med påhittade fakta (vem läser dementier?) och varvar det med propaganda och förhärligande ”sanningar”.

Och för att upprepa det jag skrev i Majsan87s kommentarer från inlägget jag skickar er till häifrån:

… här kan faktiskt vår ”TANTSEKT” ;.) göra nytta. Vi är inte förenade under någon organisation, vi är inte ens organiserade ju – däremot ligger vi inne med dels öppenhet och dels helvetes mycket kunskap om ämnet, medicinering och blir allt starkare som personer eftersom VI FINNS.

Att jag använde ordet SEKT, kom sig av att bloggskribenten som fick sin blogg anmäld av Majsan kallade Riksföreringen Attention för SEKT. Och är det något många av oss med ADHD tycker om att skoja om, så är det just dessa sekter. Mycket på grund av att så många av ”oss” ständigt söker struktur i tillvaron.. Och med tantsekten menade jag givetvis damptanterna 😉

————————————————————
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “Det händer massor i dampvärlden hörninini

  1. *skrapar med foten* kaaan du förlåååta mig 😉
    ja, jag hade en lååång diskussion om fetstil och mellanrum etc med en väninna, för jag hatar själv när allt flyter ihop.

    Men så ville jag ju så gärna särskilja min text med ”den där” andres grunkor, och då gjorde jag så, men då är det nog bättre att göra annan färg??? fast så satans jobbigt, man måste in o koda i blogg.se o det orkar jag bara inte ibland…

    men det är bra att du uppfostrar mig, problemet är väl bara att jag inte har tid att leva som jag lär 😉 tiden går alldeles för fort för de 🙂

    Jag tycker faktiskt att vår tantsekt är alldeles enastående, och nu har jag startat vår terapi som är den enda rätta och framstående vägen till evig lycka, ja minsann, så ÄR det, för det tycker jag, och jag har alltid rätt.. hmpf

    😉 😉

    Posted by majsan67 | lördag 20 september 2008, 11:08 e m
  2. Hej TR, du är utmanad!
    Hej då från Gullan!

    Posted by gullan | söndag 21 september 2008, 10:25 f m
  3. HAHA, åh- jag blir rosenrosa av allt beröm och det kittlar mig lite i armhålan noterar jag. Fan, jag måste duscha!

    Ja, men det är väl självklart TR. Självklart ska informationen spridas och sedan vet jag inte om Psykbryt längre är en stor blogg, men det spelar faktiskt ingen roll. Jag kommer fortsätta att skriva om sånt som känns viktigt och angeläget för mig och gärna för andra. Annonsörer, WTF? Jo, de har hört av sig, men njae. Inte på Psykbryt nu. Kanske när den flyttas till psykbryt.com, men isf bara diskreta Googleannonser för att betala webbhotellet. Jo, jag är jätteintresserad av pengar men eftersom tanken är att jag ska försöka engagera lite fler personer i Psykbryt vad det lider så känns det viktigare att det bara är roligt. Och BRA-igt. BRA-igt ska det vara och om det är något som BRA-igt så är det Damptanterna och VI FINNS-attityden. Den är det nämligen ingen som kan göra något. Så det så!

    Idioti bekämpas med VI FINNS!

    Posted by Psyk | söndag 21 september 2008, 12:59 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

