//
du läser...
Allmänt

Utmaning; 5 saker. High Fidelity eller vad…

Fem saker – utmaning

Jag har blivit utmanad av Gullan. 🙂
Det kändes som listan var släkt med High Fidelity (Nick Hornby) så då blev jag tvungen.

Fem saker i frysen;

– Permafrost. Ni tror mig inte? Det gör inte Akelius heller.
– En fruktansvärd oreda med KÄK. Men jag VET att det finns mat därinne någonstans. tex:
– En portionslådor med lax.
– Frysklampar. Använder dem faktiskt.
– Hallon

Fem saker i garderoben;

– En mindre låda med det gulligaste av alla 3 tösernas bäbiskläder strl 50-70 och broderat sänglinne. Det enda i hela världen som jag sparat av ren nostalgi.
Mina gamla hojbrallor, mörkbruna skinn med remmar i sidorna. Jag kan ha dem fortfarande. Eller kanske det heter igen…?
 Sexytoysen. Sprillans. (Don´t ever fuck with memories).
– Massor av kläder jag borde rensa bort.
– Sänglinne

Fem saker i min bil;Jag har sålt bilen. Men jag hade;
– Pennor till förbannelse. ALLA fungerade.
– Hundbajs påsar
– Doftprylar i alla de olika former, kulörer och dofter. När de gamla doftat klart sparar jag dem ändå.
– Borttappade 10-kronor, i allafall brukade jag hitta sådana under sätena när jag var i behov av parkeringspengar.
En påse med värmeljus, ett par vedträn, tidningspapper och tändstickor. Visste ni att ett värmeljus kan hålla värmen i en bil rätt så länge om man blir stående i smällkalla vintern?

 Fem saker i min handväska:

– Ihopskrynklade kvitton till förbannelse jag brukar gå igenom dem mem jämna mellanrum.
– Massor av det där sista tuggumit i de här små tuggummiförpackningarna. Jag fattar inte varför det blir så. Men de är bra att ha ibland.
– min börs förankrad i en spiralsladd.
Gösta, min hjärna. (Min planeringskalender heter Gösta, min hjärna och har alltid gjort)
En nyckelknippa med ett mindre antal nycklar men ett stort antal skrymmande föremål på. För den visuella, audiella och kinetiska sakens skull. Skulle aldrig hitta den annars.

Och nu utmanar jag;
Mammamumrik(Världens bästa Mammamumrik)
Kvinnotankar(Bestämmande chef på sin blogg!)
Fabmaniac
(Fabolous Fabmaniac)
Psykbryt. (Kan inte tänka mig att du inte har en handväska! och du e fri att svara i valfri ”form”…)
Ann-Sofie (Den romantiska erotiken personifierad)
Och sist men inte minst:
Viktoria (Få se vad du kan åstadkomma med din silverpenna)

****
Gölle dig och dig och dig och dig och dig;
OM du har lust att svara utmaningen, kan du vara så snäll att kopiera den och lägga in den kopian i mina kommentarer här! 🙂

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

8 thoughts on “Utmaning; 5 saker. High Fidelity eller vad…

  1. Oj voj. Utmanad minsann – så synd, då kan jag inte diska precis nu….

    Fem saker i din frys:

    1. Urkärnade surkörsbär till paj – som jag knappt näns äta. (Note to self: Bäst att göra det innan de blir frysdåliga) En present från en snäll och tålmodig typ
    2. Märgben
    3. Tunna pannkakor av köttfärs, går att lägga direkt i stekpannan då jag glömt äta nu igen
    4. Ett restlager av vegismat som de två största vildänglarna äter sig igenom
    5. Pepparrot i bit (håller sig hela vintern, går utmärkt att riva fryst

    ***Tant Rasch: Då jag har sett din dels välfyllda dels välorganiserade! frys i natura (heter det så?) blev jag mycket imponerad över att du bara nämnde 5 saker. Tack för tipset om pepparrot.

    Fem saker i din garderob

    1. Verktygslådan
    2. En speciell låda med pastorskläder – om jag måste göra en snabb utryckning
    3. En låda med alla möjliga saker för att reparera el-grejer
    4. En låda med presentband och etiketter
    5. Mycket fler kläder än jag kan hålla i huvudet. Borde sorteras. Dock hyfsat i ordning….

    ***Tant Rasch: Hahaha, jag glömde totalt bort rubriken och läste, ”i verkstadslådan har jag fler kläder än i huvudet. Vissa dar tror jag att bokstavstrollen studsar omkring extra mycket i min skalle.

    Fem saker i din bil

    1. En deckare som ljudbok
    2. Hundbur
    3. Babyservetter att kleta av med
    4. Sån där moj man har istf mynt i kundvagnen
    5. Fyrkantig ill-blå kasse från coop forum

    *Tant Rasch. Jag ser att du inte särstavar ord som innehåller hund.

    Fem saker i din handväska

    1. Busskort
    2. Koddosan till banken
    3. Plånbok (fastsatt med osnodd)
    4. En kvarts kaka mörk choklad
    5. Medicin till den ständigt bortglömda påfyllningsdosen

    ***Tant Rasch, jag fattar inte att du vågar ha koddosan i väskan! Jag får spatt när min försvinner.

    Så nu utmanar jag vidare

    Johanna, Imse, Anna-Karin, Kerstin, Ella och Majsan

    Samt vimsar iväg och diskar då rå

    Läs även andra bloggares åsikter om utmaning, frys, garderob, bil, handväska

    Posted by Mammamumrik | söndag 21 september 2008, 5:31 e m
  2. Kom just på lite överkurs:
    INTE i min handväska – nyckelknippan, ständigt på rymmen, å så (med jämna mellanrum) ALLA de andra sakerna – utom plånboken som ju sitter fast. Dessutom är inlägget snyggare i min blogg, för då är det med bild

    Posted by Mammamumrik | söndag 21 september 2008, 5:34 e m
  3. Återkommer kanske senare, skall jobba inatt:-)

    Posted by Anne-Sofie | söndag 21 september 2008, 6:44 e m
  4. MIG (notera uttalet, mig med IG-ljud) veterligen så kan det Raschistiska kommentatorsfältet ICKE ta emot bilder så jag dumpar en damplänk här

    http://psykbrytet.blogg.se/2008/september/med-uppenbar-kansla-for-damp.html

    Posted by BippoQueer | måndag 22 september 2008, 4:10 e m
  5. Fem saker i frysen;

    – Alldeles för mycket is, På väggarna 😦
    – En hel del Wokgrönsaker, som nog är för gamla
    – En form med färdiglagad kycklinglåda, fått av svärmor
    – Frysklampar. Använder dem faktiskt.
    – Hallon och lite Björnbär, till glassen som finns där

    Fem saker i garderoben;

    – Kläder i för små storlekar
    – Mina gamla svarta skinnkjol som jag INTE kommer i
    – Några skor med för höga klackar, som inte används
    – En hel del kläder som jag gillar och trivs i.
    – Sänglinne och badlakan till hela Sverige 🙂

    Fem saker i min bil;

    – Pennor 3 stycken, jag samlar pennor på marknader och hotell
    – CD skivor av Lasse Stefans
    – Godispapper från sådant som jag äter i smyg 🙂
    – Våtservetter, alltid bra att ha
    – En påse med värmeljus. 🙂 Även jag har faktiskt detta, kan vi sett samma TV program

    Fem saker i min handväska:

    – Ihop skrynklade kvitton, jag rensade senast idag
    – Min nya plånbok i svart skinn
    – 1 paket med sockerfria karameller
    – 1 almanacka som jag fått av mannen. Skriver allt jag måste minnas där
    – Mobiltelefonen. Plus tändstickor, pappersnäsdukar, nagelfil, kam, spegel, läppstift och massor av annat bra att ha.

    Alla ni som inte gjort detta, känn er utmanade av Mig också.

    Posted by kvinnotankar | måndag 22 september 2008, 7:23 e m
  6. Utmanad:
    Fem saker i min frys: Barnmat, dvs halvfabrikat av kött, som uppskivad farlig-korv, färdiga köttbullar samt broccoli.
    Vegomat, Quorn och en radda laxfiléer för när mamma orkar laga mat..
    Vinkylaren man trär på.
    Hot/coldpack, en blå påse med gel i att trösta blåmärken med
    -Allt sprinklat av ett lager dill som har dille på att strössla ur sig det lilla öppna paketet jag alltid har i frysen bredvid gräslöken och persilje-förpackningarna.
    Fem saker i garderoben:
    Två stora resväskor med foton från tiden innan digitalkamera, inklusive släktfotona på farmor mfl som jag inte kan riskera att ha i källaren.
    Skor, ganska många faktiskt. Men det är ju två stycken, i varje par livsnödvändiga skor!
    Verktygslåda och skruv- och spiksamling för alla festliga fixartillfällen.
    Målarprylar.
    Symaskinen jag aldrig vågar plocka fram, för att då blir den stående på köksbordet i en månad.
    Fem saker i min (låne-)bil:
    Mobilen framlagd.
    Vattenflaska.
    Handväskan så klart.
    Frukt eller druvsocker till min dotter som har diabetes.
    Sen sist men viktigast, resplanen jag gjort upp i mitt huvud innan jag kör iväg.
    Fem saker i min handväska:
    Läppstift, alltid ca fem stycken, men OK, det får gå för en sak, ändå!
    Röda almenackan med min graverade penna i borstat stål (silverpennan).
    Plånbok, jättefet av gamla kvitton.
    Mobiltelefonen insnärjd av handsfreesladdarna.
    Cigaretter, menthol och vanliga, beroende på feeling
    -och lös tobak på botten, samt (oanvända) tuggummin och halstabletter som åker omkring lösa.

    Posted by Victoria | tisdag 23 september 2008, 2:43 e m
  7. Jag har blivit utmanad av tantaloran Rasch

    5 saker i frysen:

    *Märgben
    *Pyttesmå (polska?) korvar, typ som miniprinskorvar
    *Vad som känns som 40 påsar frysta grönsaker
    *Gammalt bröd
    *Fläskfilé – bra för det perfekta mordet

    5 saker i garderoben:

    *Blå IKEA-kasse
    *Bäddmadrass – jo det är sant
    *Påbörjad men ej avslutad stickning av halsduk
    *Fleecenattlinne – bästa plagget!
    *Trasiga märkesstrumpbyxor som jag köpte på rea för evigheter sen och som var så jävla bra (dvs. höll skitlänge) att jag sparat dem i hopp om att luska ut vad det var för märke det var jag köpte

    5 saker i min bil: (haha, det här blir kul)

    *25 kg sand
    *100 l terassjord – minus lite som jag planterat en ros i
    *80 l lecakulor
    *Fjärrkontroll till bilstereon – fatta vilken onödig pryl!
    *Massor med gamla parkeringsbiljetter

    6 saker i min handväska: fan jag måste utöka den här med en extra sak så att det blir mer rättvisande. Det här finner man ALLTID i min väska, färgerna på pennorna kan dock variera.

    *Pennor! – en mintblå kulspets, en röd bläck & korsordslösningsstiftspenna (vilket ord!)
    *2 st pillerdosor – en till AD/HD-meds och en till allt annat
    *Ett litet ceriserosa spiralblock där jag skriver upp vad jag ska shoppa/komma ihåg att göra när jag lämnar hemmet och alla mina fantastiska idéer
    *Alvedon forte och Tramadol
    *Läppglans
    *Talmeter – har man inte en med sig kan man ge sig fan på att man behöver mäta något!

    Posted by Fabmaniac | måndag 29 september 2008, 2:19 e m

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Fem! Utmaning från Tant Rasch! « Mammamumrik - söndag 21 september 2008

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

