//
du läser...
ADHD - NPF, Allmänt

Montel, the Voice och IED (Intermittent Explosive Disorder)

1. Jag är mycket egocentrisk. På ett sunt vis! (Juryn bör bortse från det sista, då egen utsaga ej kan räknas som bevis)

Ovanstående punkt kom till enbart för att jag behövde avbryta er alla och tala om någonting intressantare, dvs mig själv.

VIDARE:

2. I morse såg jag på Montel show, en talkshow som sänds på 3:an om morgnarna. Jag brukar inte se på det eftersom jag blir illamående av att 

2a) Montel använder sig av falska gråtknappar. Han ger sig inte förrän antagligen gästen eller publiken eller han själv sitter och storgråter på grund av över-rörning. Jag ser det som påtvingat kvasi-EMO eftersom jag personligen inte fäller en tår. Det är bevis nog för mig.
Kuriosa: (För) Den som känner mig väl vet att jag lätt förlorar mig i himmelsk lycka eller djup sorg, snyftar som en 4-åring så snoret rinner och tårarna sprutar, över minsta lilla känsloyttring i kulturella sammanhang. Även om det är skräp.

Mammon

Mammon

2b) Sen retar mig på det osmidiga marknadsföringslavemanget i form av produktplaceringar. Montel låter som en manisk profet vilken förkunnar Mammons evangelium när han radar upp sponsorernas skitlöjliga prylar som TV-stationen ger bort till gästerna som ställt upp i talkshowen. (ja ja, hav förbarmande över mina orsaksorsaker, tänk istället på att jag faktiskt jobbar på att i alla fall försöka utveckla embryon till de goda sidor som dväljs inom mig – någonstans) och

Montel Williams

Montel Williams

2c) …än värre irriterar jag mig på den där Sylvia, Sylvie eller vad hon heter, som ser andar. Jag har ingen aning om hon brukar vara med nuförtiden. Men förr var hon då det. Jag tror absolut att hon ser döingar, så det är inte det. Men det jag lessnar ut på direkt, är att hon skiter i folks reaktioner när hon drämmer till med helt sjuka detaljer vilka påtvingas döingarnas anhöriga som oantastliga fakta. Ingen publikdeltagare som står och hoppas på att förlösas från sin skuld över de där sista orden som aldig blev sagda vågar säga ifrån till Syllan, även om man ser att de är på väg att protestera. Just det tycker jag är dråpligt kul, förresten. 

3. Mer TV.
 Jag brukar kolla på Vakna med The Voice som ni vet. Josefine Crawford var i London idag. De hade plockat in Magdalena Graaf som var gästprogramledare istället för Jossan idag. Usch Magda var så tam att den okarismatiska gästen Lazee blev än mer ointressant. De förstärkte varandras mest osynliga sidor kan man väl säga (Jag tillhör inte Lazees målgrupp och har ingen aning om vem han är, men det tar jag ingen hänsyn till) 

Magdalena Graaf, hon är mycket behaglig annars. Eftertänksam på någe vis. Nå, hade hon bara snackat sån där mysig skånska som tex Gynning hade jag kanske kunnat stå ut lite till. Jag tråkades nästan ihjäl av henne och Jakob och Paul idag. De var inte så på hugget som de brukar vara tillsammans med Josefin tycker jag. (Besviiikelse Jakob, jag som gick med i din fanclub på FB och allt)

Nå, n
ästintill heldö´ som jag blev av dagens Voice, lyckades jag på något mirakulöst vis hitta fjärrkontrollen och famlade slekaktigt med min halvt avlidna tumme lite här och där på knapparna för att ta mig från 5:an – vilka konsekvenser det än fick. Och så hamnade jag hos Montel! Ja så kan det gå.  

**************
MONTEL SHOW
Kan berätta att dagens program på Montel Show handlade om våldsamma barn med diagnoserna ADHD, trotssyndrom och den i Sverige ännu inte särskilt kända diagnosen IED (Intermittent Explosive Disorder )
IED är ett slags ursinnes-syndrom som är jäkligt svårt att hantera för alla inblandade. De här barnen med IED (som växer upp till vuxna kvinnor och män med IED) är extremt farliga om de inte får hjälp med att hantera sina känslor samt eventuell medicinering.
Nå, sitt inte där och sitt – googla så får du veta mer om IED om du blev intresserad.

——————————————————
Läs även andra bloggares INTRESSANTA åsikter om , , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “Montel, the Voice och IED (Intermittent Explosive Disorder)

  1. Där fick jag för att jag först tolkade IED (Intermittent Explosive Disorder) för något helt annat.

    Nämligen när man blir så arg över IE (Internet Explorer) så man får en Disorder i ren ilska. Ja du vet när det hänger sig och jävlas ppå alla sätt och vis. Då blir det en IED…
    …Trodde jag. *Skäms*

    Posted by Ulrika | måndag 22 september 2008, 4:18 e m
  2. Är inte heller så svag för Montellen, ibland bränner han av gäster på löpande band, så man hinner inte få sig nån bild, o så är han en rackare på att avbryta sina gäster när de pratar om svåra saker. Han är så impulsiv! 😉 O den där gråtknappen du nämner, huvet på spiken som vanligt. Men till skillnad från dig Tant Rasch, så snörvlar jag på rätt bra, har väldans lätt för det i alla sammanhang. Skulle med lätthet kunna jobba som gråterska på vilken begravning som helst.

    Hm, det kanske vore något att börja med…, ska skissa på det…

    O Sylvia se! Hon sa till en mamma att hennes son inte hade Adhd i ett program, hon kunde allt se det hon.., for fanimig i taket den gången. Sån skada hon kan ställa till med, när hon delar ut sina syner kors och tvärs.

    Annars är det med mina syner, om än jag är närsynt!

    Posted by tristess | måndag 22 september 2008, 4:39 e m
  3. Låter intressant, skall googla IED sen, men eftersom det inte verkar som köket tänker städa sig själv eller ens ta om de råvaror vi köpt hem på ett lämpligt sätt så får väl syster och jag göra en insats.

    Posted by Kimberly | tisdag 23 september 2008, 10:39 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

