//
du läser...
Okategoriserade

Bloggen ska på skönhetssalong

För ett par veckor sen gjorde jag en Frk F och Johnny Scharonne – och skaffade en CSS-uppgradering för att stajla bloggen. (15 dollar=103 SEK)

Att joxa med ett .css är lite som att leka skönhetssalong hemmavid. VEM älskar inte att ta en heldag då och då, färga håret, ögonbrynen, måla naglarna och bläddra i skvallertidningar från 2005. (Nä nä nä – Börja inte låtsas säga emot 😉  )

Just nu testar jag det här temat (Ocean Mist) på en testblogg som jag reggade tillfälligt, för att se vad som händer när jag gör smärre ändringar. Och större hahahahaha Tydligen ska man helst ha Sandbox-temat om man vill utnyttja .css fullt ut. Nå, jag ska testa det också.

Jag skissade upp hur jag skulle vilja att bloggen såg ut om jag hade gjort en hemsida från grunden som en blogg. Så nåt sånt blir det, men med mycket små ändringar vad gäller mallen eftersom det är en stilmall vi snackar om, inte själva bloggkoden.

Ok, kanske färgerna ryker. Och menyn kanske byter plats..blir flera! Och ev så blir den bredare.. en statiskt framsida kanske? Coola till med grunge eller söta bokmärkesänglar? Eller varför inte Goth? Jag äääälskar gothdesign. Eller hmm. Helst klädstuket om jag nu ska va noga… så jag skippar nog det. Men ändå? Förtjusande älvor, magiska symboler.. Dubbeleggad romantik med bloddroppade rosenstjälkar? Näe ingen emodom… men erotisk fantasy med demoner då?

Äh, skoja ba! *skrattar gott* Jag är jag, symboliska utsvävningar och detaljrikedom är min akilleshäl och tillika passion.. jag skulle gräva ner mig för att finna färgens doft på de fallna änglarnas vingspetsar eller dö på min post för den PERFEKTA grungesnirkeln. Därför håller jag i mig och gör nåt mer Tant Rasch. Typ.

Men inte idag. Jag har ju ett helt år på mig! 🙂

——————————————————————
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

5 thoughts on “Bloggen ska på skönhetssalong

  1. Tjoho…så kul! Jag hoppas verkligen få se nåt demonliknande…och tantigt!

    Posted by Frk Förster | måndag 29 september 2008, 11:23 e m
  2. Ja du gör rätt. Om man ingen inspo har, ska man skicka bloggen på skönhetssalong och instabilisera sig med CSS. Jag ska också köpa det där CSS-blajet till BippoQueer, tänkte jag. När jag får pengar, om nu detta kommer hända. Berätta gärna hur det framskrider, eller ja, det kommer jag ju att se här! 😀 Ingen anledning att vara onödig.

    Posted by Psyk | måndag 29 september 2008, 11:52 e m
  3. Jag har funderat länge på att köpa uppgraderingen css, men jag har sketet maestro-kort som inte går att handla med online… 😦 *gråta gråta* men å andra sidan motar det mig ju lite från att handla handla handla överallt! Måste tänka till ordentligt…
    Men ska nog skaffa css i sinom tid… 😀

    Posted by Anna | tisdag 30 september 2008, 12:53 f m
  4. Om du har firefox kan du hämta hem ett tillägg som heter Web Developer. Det kör man i browsern, som i stort sett blir en WYSIWYG-editor. Du behöver bara mixtra lite med koden och effekten syns direkt i förhandsfönstret. Du slipper sitta och testa inne i manöverpanelen på wp, ladda nya fönster……och allt hattande hit och dit som snurrar till det så förbannat.

    Posted by Frk Förster | tisdag 30 september 2008, 1:27 e m
  5. Jag installerade firefox igen, det är eg bättre än MSIE för mig. Och har haft kul med WebDeveloper en stund. Men inte gjort ändringar än. Jag måste få testa ALLT!

    Posted by Tant Rasch | tisdag 7 oktober 2008, 10:01 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

