//
du läser...
Allmänt

Kris: Finansvärldens 11 september!

MINA PENGAR I ALLIANSENS HÄNDER?

Nån mer som i morse satt och funderade över om man kanske skulle skaffa sig en madrass att spara sina pengar i? Stora rubriker igår om farliga banker och Swedbank, MIN bank, är tydligen sämst i klassen.

Huvva. Läget är faktiskt allvarligt och man snackar om att detta är den värsta finanskrisen sedan 1930-talet. 

SHIT!? Kommer vi att få se en massa självmord av bankgubbar och börsspekulanter som hoppar från höghus live på Youtube nu? 

Men jag gillar Swedbank (trots sina halloweenfärger är jag inte rädd för att MINA pengar ligger i farozonen.) Och finanskrisen slår mot ALLA banker… Jag har nämligen knappt en spänn på mitt e-sparkonto, så jag tror jag klarar mig. Värre är det för dem som har bolån verkar det som. Herre min Gud och alla änglar vare tack att jag inga bolån har nu längre. För övrigt får vi lita till att Sveriges regering fattar NÅNTING.
Och det skulle bli intressant att se hur alliansen och folk som har alldeles för mycket pengar för att det ska vara nyttigt för dem gör med sin privatekonomi nu, ska det inte?

Andra om finanskrisen:

SvD
Sossarna rasar mot regeringen; ni tar inte krisen på allvar

Gomorron sverige på SVT. Leta fler inslag själva.. 😉

Mer SVT från i morse:
http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=37720&lid=lista_675043&lpos=47.15 YLVA YNGVESSON, privatekonom, MATTIAS PERSSON, Riksbanken och PETER RAWET, ekonomireporter svarar på tittarnas frågor.http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=37720&lid=lista_675043&lpos=4
6.43 Börsens reaktioner på finanskrisen. CECILIA SKINGSLEY, analyschef Swedbank och PER LINDVALL krönikör E24.

 

Kulturbloggen
Högerregeringen visar sin orutin genom att sticka huvudet i sanden under finanskrisen (men i natt kan krispaketet vara i hamn)

Anders Borg igår om Finanskrisen
Krisen kommer att slå mot Sverige
(Jamen LILLA GUBBEN *ironiskt* säger du det?  Och vad tänker du göra åt det då?)

Reinfeldt förstår oroliga småsparare (HA!!!!!!  Och snacka om att du och resten av allianspacket kommer att göra allt ni bara kan och ännu mer på att sko er på den här krisen inför nästa valrörelse. )

F.ö. Helvete vad wordpress går sakta! Hur många är det som ligger ute och bloggar egentligen? Kanske är det kris i bloggosfären också?

Mer E24… Krönika
Jag – en bankmasochist

edit senare på dagen:
LO-tidningen förklarar rätt så bra vad fasen det här med finanskrisen innebär.
Jinge: Nyliberaler genomför det största rånet genom tiderna

—————————————————————–
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

4 thoughts on “Kris: Finansvärldens 11 september!

  1. Jodå! Nog är det säkert fler än du som funderat på det där med madrassen. Har ju redan en, skulle bara haft nåt att fylla den med…ähhh
    Vi kör refrängen från Stena Olssons kompani!!!
    Pengarna ska rulla och humöret ska va glatt…eller hur! 🙂

    Jag sparar jag. Tagel.
    Det ska tydligen va bra. Det tyckte man redan före medeltiden
    🙂
    //TR

    Posted by jn | onsdag 1 oktober 2008, 11:25 f m
  2. Irk irk…
    Jag har som ”väl är” inga pengar på banken alls…. tvärt om… alltså, jag har lån på Swedbank. Tänk om det blir nåt krasch i datasystemen också så att den infon raderas… 😛
    Det kan ju iof drabba mig med, då räntan på lånet kan skjuta i höjden ordentligt… 😦
    Usch, nu bidde jag nervös. Inte för personlig del, men för mina medlåntagare som tar stora smällen av alla återbetalningar. (Ni är gudasända!!)

    Hoppas verkligen inte det är kris i bloggosfären.. jag har ju mer aktivitet på wordpress än på mitt bankkonto. 😉

    Jag får en känsla av att om det är NÅN info som skulle råka raderas från banksystemen vid en eventuell krasch så inte är det lånen inte.
    //TR 😉

    Posted by Anna | onsdag 1 oktober 2008, 1:20 e m
  3. Tagel:-) Ditt tjorv! Kan man handla med det idag? Kanske gick det före medeltiden…men men om man har nog mycket av det kanske det går:-) Vi får kolla vad pippilotten säger..

    Posted by jn | onsdag 1 oktober 2008, 5:03 e m

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Bankkrisen kan ge en knölig madrass « AddAnna - onsdag 1 oktober 2008

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

