//
du läser...
Hund & katt

Hundutställning idag i TOTO-hallen i Boden

Roofer Rasch

Roofer Rasch

Jag och Roofer har varit på inoff (inofficiell hundutställning) i Toto-hallen i Boden idag.  Jag har inte ställt honom, han avskyr det och blir ett slek på bordet. Men det är ändå kul att kolla läget. Därför for vi iväg på ren impuls och var väl där vid 13-tiden. Vi hade mao missat halva dan, men som sagt, jag for bara dit på kul. När vi kom gick chihuahua: orna i småhundsringen och dvärgpinscher hade gått. Min ras.

Vi träffade en jättefin dp-kille som vi inte mött förut, Dexter. En liten dvärgpinscherkille på ett år med anor från Exigor´s. Supertrevliga ägare. 

Dexter (Tinniwinnies Agamemnon Black Lord)

Dexter som hade fått BIR-rosett (bäst i rasen) av domaren hamnade därför för uttagning till BIS (Best in show). Dexter vann inte, det gjorde däremot en liten BF, den står med sin matte?/handler längst där borta i grönt .Tvåan sitter närmast den jättebusiga Tollaren som inte heller hamnade bland de


Alla BIR inför BIS-
finalen

Jag kanske gör nån ledsen nu, men jag fattade inte varför Bichon Frisén vann. FEL HUND VANN hörni!
Men domarnas val är lag.
Jag hade för övrigt placerat 2:an – en jättesnygg labrador på prispallen (sorry Dexter, vi hejade på dig men eftersom du inte gick vidare den här gången hejade vi vidare på labben som var hemskt tjusig!)

Vi träffade en Grizzly!

Grizzly (chihuahua)

..å så träffade ett par gamla dvärgpinscherbekanta – Ozzy och Loka från Boden. Tyvärr blev bilderna på dem helt suddiga. Sen for vi mot Luleå och tog en sväng förbi Anna, en vänninna och hennes familj, Där fick vi kyckling och ris bägge två. De har en treåring, Roofer är inte så van vid så små barn men det gick bra ändå!

Jo förresten, jag fick veta att man kan göra en kemisk kastrering genom att chippa. Jag måste ta reda på mer omdet. Är det dyrt, hur ofta är man tvungen att göra det och är det värt det? Dvs, är det kanske bättre att operera bort testiklarna direkt?

Det var dagen idag det. Den snyggaste hunden var såklart min egen, men han deltog ju tyvärr inte så han fick ingen prisrosett  😉

Roofer – Theneican’s Mic Mac

Min älskade jycke!

——————————————————-
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “Hundutställning idag i TOTO-hallen i Boden

  1. Fina hundar!
    Har för mig att du är bra på wordpress. Tänkte höra om du kan tipsa om var man kan läsa om hur man gör. Hur skriver man en sida. Har kunnat det förra året – men har glömt bort. Har du något tips. Jobbigt att läsa engelskan på supporten. Förresten så står det inte hur man gör – det ska man tydligen fatta själv.

    Vet inte om jag hinner, jag blir så uppslukad av sånt.
    äre nån som känner sig sugen?
    //TR

    Posted by Helena Palena | måndag 6 oktober 2008, 1:02 e m
  2. vilken liten sötnos 😉 Ni verkar ha haft en underbar dag.

    sv: det blev inte mer än 3 bloss, för det var faktiskt riktigt skitäckligt. Det handlade nog mer att jag måste testa för att se vad som händer, annars vet jag ju inte haha 😉
    Man är lite knas ibland 🙂

    Posted by majsan67 | måndag 6 oktober 2008, 1:38 e m
  3. mm vilka söta

    Posted by nellie lättman | lördag 18 juni 2011, 4:32 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

