//
du läser...
ADHD - NPF, Allmänt

Dynga och demoner, det här tar tid hörni


Hittade detta tokroliga photoshopfix här >>>

En väninna var här i eftermiddagskväll. Jag berättade för henne om mitt css-slit. Jag inser att jag är mitt i en vansinnig hyperskapandeprocess för jag lägger ner extremt mycket tid på att lägga grunden till finishen på den här bloggen och dessutom helt i onödan. Ändå kan jag inte låta bli.

Vad jag gör? Inte vet jag.

Men jag har bestämt mig för smaken kontra känslan. Eller om det är tvärtom. Jag är skräckblandat förtjust i motsatser av sinnlig art så det blir nåt åt det hållet. Kan man säga. En skissad mall är klar. Länkar och annat strukturpill har jag inte planerat i nuläget. Måste få till menyerna först.

För att komma fram till en känsla i min skapandeprocess så krävs matematik av den högre skolan. Det är en massa parametrar, symbolik och andra attribut som ska till. Efter att ha bestämt mig för vilka jag ska använda, häller jag dem i en mental skål, rör om samtidigt som jag släpper alla tidigare tankar om resultatet, när jag sedan betraktar smeten med nya ögon så ser jag svaret. Typ. Det är mycket logiskt. Det tyckte min väninna också när jag förklarade vad jag använt. Hon har också ADHD så det förklarar väl en del.

Blandade färgskalan gjorde jag med hjälp av 3 stycken fiktiva herrar och tre stycken damer som jag påverkas av på olika vis. Herrarnas tråd består av lag och rätt, krimdeckare och kampsport. Damernas av absolut moral, lugn och lusta. Sen har vi ju de dekadenta demonerna och de oskuldsfulla bokmärkesänglarna förstås.

Sist men inte minst har jag tänkt på den en ocensurerad vesion av tant-faktorn. Den ryms nog den också. Tror jag.  Få se när jag jag har tid att få ihop´et bara.

———————————————————–
Läs även andra bloggares mycket intressanta åsikter om , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

One thought on “Dynga och demoner, det här tar tid hörni

  1. Ja, en hemsida kan vara ett hem. Det gäller att inreda det.

    Posted by BippoQueer | tisdag 14 oktober 2008, 1:03 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

