//
du läser...
Allmänt

Kissnödighetshistoria

Raggoparden fick för sig att om jag bara fick berätta min bästa kissnödighetshistoria skulle jag kunna släppa alla dessa tekniska detaljer som hemsöker min blogg. Hemsöker var nu inte direkt hennes ord men jag förstår piken 😉

Min bästa kissnödighetshistoria? Inte har jag någon sådan. Om det nu inte handlar om gånger jag inte hunnit på dass, särskilt i väntans tider.. eller jo, på tal om det – NU minns jag. Inte den bästa men den enda. Eller för att vara precis – den ända.

16 eller om det var den 17 januari Januari 1991. Jag väntade mitt andra barn som skulle födas om ett par veckor (28 blev det av).

Jag hade gått upp 23 kilo! och var smidig som ett kassaskåp. Bäbisen låg mycket lågt och det hade blivit allt mer besvärligt att gå ner till utedasset som låg ungefär på 20 meters avstånd från torpet där vi bodde. Mest för att jag hade fått hemska foglossningar och gick med kryckor mot slutet. Jag kunde knappt röra mig vissa dar, kändes det som. På grund av bäbisens tryck på kissblåsan hade jag ställt en potta under sängen för att ha tillhands om nätterna för säkerhets skull. Sovrummet låg nämligen på vindsvåningen.

Jag hade somnat i soffan framför tv:n och vaknade av att USA hade gått in i Iraq.
Nu kommer jag inte ihåg exakt vad jag tänkte men jag minns att jag blev skitjävlafuckingskraj! Kriget mellan Iran och Irak (Edit 27 okt, här har jag gjort en sammanblandning som Herr Besserwisser vänligt påpekar via kommentar nedan, det ska givetvis vara Kuwaitkriget och inte kriget mellan Iran och Irak) hade pågått sedan augusti och det var jätteotäckt, den där Saddam verkade inte va riktigt riktig. Men när USA skulle va med och bry sig… då blev det ju VÄRLDSKRIG typ! Jag satt och blåstirrade på nyheterna som sände CNN eller om det var BBCs nyhetsutsändningar och försökte hålla mig från att kissa på mig för jag ville se vad som hänt, men så blev jag tvungen att gå för att inte kissa på mig.

Jag stapplade ut mot utedasset utan krycka. För en gångs skull hade det kommit mycket snö (det här var utanför Ulricehamn, Västergötland) men jag hade vare sig orkat eller hunnit skotta undan ner till dasset den dagen (faderskapet jobbade borta) därför var det knepigt att ta sig fram. Jag hann alltså pulsa i snön bara ett par meter samtidigt som jag försökte bängla av mig det här special-höftbandet som inte bara höll ihop fogarna utan även höll uppe mysbrallorna under graviditetsmagen. Det gick inte fort nog att få av sig bandet,  det kändes som att jag aldrig varit lika kissnödig som då under hela mitt liv. Jag slet och drog men tappade balansen istället och ramlade tungt bakåt. Så det var bara att kissa i snödrivan det – med byxorna på. Det var ljuuuuuuuuuuvligt skönt. Sen kröp jag in. Men det är en annan historia.

Hittade på youtube:

—————————————————————-
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

7 thoughts on “Kissnödighetshistoria

  1. *L* Blir fnissig att bara tänka på en höggravid kvinna belåtet pinkande i en snödriva…
    Hoppas du passade på att göra en snöängel också!
    Må gott

    Ella

    Posted by Ella | torsdag 23 oktober 2008, 11:46 e m
  2. Kriget mellan Iran och Irak pågick fram till 1988. Så jag antar att du menar Kuwait? Klicka på länken på mitt namn för DNs snabbguide till Iraks historia… Sorry for being

    Posted by Herr Besserwisser | söndag 26 oktober 2008, 8:24 e m
  3. Herr Besserwisser. Tack för påpekandet. Uppdaterade inlägget.
    Jag menade givetvis kuwaitkriget, skrev det tom i taggarna! Så inte behöver du be om ursäkt ”for being”, det är ju BRA att du påtalar min okunskap, eller egentligen min ihopblandning av krigen!
    Ayatollah Komeinis tokstyre och kriget mellan Iran och Irak, dödsdomen över Rushdie och jag vet inte allt – levde vi ju i princip dagligen med (via nyheterna) under min första dotters uppväxt så jag borde ha kommit ihåg och rätt ska va rätt.
    Tack för länken för övrigt.

    Övrigt. Jag gjorde en snabbsökning på google om kuwaitkriget för en enkel historia och hittade en uppsats i ämnet på Mimersbrunn av en tjej; Nicolette Nadj, (2007-06-04). Man måste bli medlem på Mimer för att läsa hela hennes uppsats men det står rätt mycket där ändå för den som vill ha en sammanfattning.

    Posted by Tant Rasch | måndag 27 oktober 2008, 2:17 e m
  4. ahh..så hemskt! Hur tog du dej upp sen? 🙂
    När jag väntade tvlillingarna fick jag strängt sängläge och förväntades kissa i vågrätt ställning, men jag vägrade!
    Fortsättningen på historien avlöpte inte till min fördel ,kan man säga. bråka inte med sjukvården när du ligger där , de har hjälpmedel 😉

    Posted by Raggoparden | måndag 27 oktober 2008, 10:14 e m
  5. Fin blogg, har du sett att man kan skriva på http://www.apberget.se/ ?? Det bästa av allt är att man kan hitta roligaste personerna nära dig!

    Posted by Ärnst | torsdag 30 oktober 2008, 2:20 f m
  6. Raggoparden:Det vr just det, jag gjorde ju inte det hahahaha

    Ärnst: Japp, jag känner till apberget. Jag inte bara en tant ju, jag är tonårsmorsa också! Så JAG passar men kan varmt rekommendera apberget till de yngre av mina besökare 🙂

    Posted by Tant Rasch | torsdag 30 oktober 2008, 10:09 f m
  7. Tant Rasch: Coolt! ”Being annoying” skulle jag skrivit men det sista ordet ramlade bort i villervallan. Underbar blogg! Och härligt nätverk (Damp-tanterna). Du har en ny trogen läsare i Herr Besserwisser….

    Apberget kanske är för ungdomar. Men det är ju även så gammeldags uppbyggt. Lite Passagen a’ la 1999 över det hela.

    Posted by Herr Besserwisser | tisdag 4 november 2008, 9:47 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

