//
du läser...
Allmänt

Bloggallergi

Hola folks.
Sorry, jag blev bara så tvärless på bloggvärlden. Fick blogg-allergi. Därav min frånvaro. Som kan fortsätta en tid till, inte vet jag. Jag har varit sååå nära att delita bloggen ett par tre veckor nu men jag tänkte att va fan. Skit i det. När jag ids blogga igen så ids jag. Det är ju ändå min blogg.

Japp. Sån här är jag. Opålitlig som fan.

Mest är det här med att försöka hålla mig ajour med vad ”alla” gör och skriver om som gör att jag drar mig undan. Jag blir görstressad av det. Inte hinner jag sånt. Det tar mig jättelång tid att få ihop ett litet inlägg om ingenting, eftersom tom jag märker hur det INTE hänger ihop med sig själv och alla dessa stavfel sen, och oförskämdheter, obegripligheter, ryggradslösa väsen och faaaar to private stuff som hamnar i den första upplagan… jag blir för det mesta tvungen ta bort det mesta.

Jag fattar inte hur andra får ihop det heller med att hålla sig uppdaterade och närvarande. Jag får inte ens till nåt, vare sig i VR eller IRL, som jag kan tycka till om efteråt. Här alltså.

😎

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

9 thoughts on “Bloggallergi

  1. men duuuu, då kan vi hålla varann i hand du o jag, för just detta fattar inte jag heller.

    HUUR får man ihop det, med att hinna springa runt o kolla vad alla gör samtidigt som man själv ska slänga ihop nån världsnyhet på sin egen blogg????

    Och samtidigt som man sak få ihop det till vardags… nää, du vet attt det är faktiskt omöjligt har jag kommit på. Därför har det varit tyst från mig oxå ett bra tag.

    Jag behöver få styr på livet IRL, innan jag har energin att dyka ner i cyber igen.

    Och det ÄR faktiskt DIN blogg, och du bestämmer minsann helt själv när du vill rita o berätta i den, eller hur 😉

    kraam till dig

    Posted by majsan67 | söndag 16 november 2008, 8:32 f m
  2. Neeej! Du får inte sluta blogga nu när jag just har upptäckt din blogg. Struna i stavfel och skrivfel. Du skriver underhållande (alltså humoristiskt) men ändå med mycket allvar och jordnära. Fortsätt! Fortsätt!
    Men jag kan hålla med om att det är svårt att veta vad man skall skriva om ibland. Och att det lätt kan bli en stressfaktor…

    Posted by Daniel | tisdag 18 november 2008, 5:00 e m
  3. Jag skriver inte heller så ofta på mina bloggar….det får aldrig kännas som ett tvång..
    Läser iallafall alla dina inlägg med förtjusning:-)

    Posted by Anne-Sofie | onsdag 19 november 2008, 4:15 e m
  4. Ta det lugnt och blogga när du orkar, det är ju inte meningen att det skall bli en stressfaktor! Själv bloggar jag ganska mycket just nu eftersom jag dras med en elak förkylning och sitta vid datorn är i princip allt jag orkar.

    Posted by vegangeekgirl | onsdag 19 november 2008, 7:38 e m
  5. jag får allergi av min egen blogg ibland. och tycker att vad fan skriver jag det här för och varför berättar jag det här och ändå kan jag inte sluta.
    jag drivs av attjagmåsteberättadethärnu.
    det finns attrax; tur. både mot oro och allergi…
    G

    Posted by Gullan | torsdag 20 november 2008, 8:54 e m
  6. Ja du, kan bara hålla med… det underlättar dock för en gammal knarkare som mig att min nya drog är internet 😛

    Jag har tyvärr ingen förmåga att sätta stopp, har tusen projekt på gång hela tiden…och kan inte säga nej till mig själv om det dyker upp nya…

    Jobb, företag, studier och många barn på samma gång kanske bara håller i några år finns det de som hävdar… inte denna hära…

    jaja…man kanske växer upp någon dag och allt blir bra 😉

    Posted by AtDeHyDi | fredag 21 november 2008, 12:33 f m
  7. Asch då, inte behöver du hålla dig uppdaterad på oss i såna lägen…vi har full koll på dig istället, vet du. Men kul att du ger dig tillkänna lite lagom sådär i alla fall. Och ta du den tid du behöver…

    Men FÖR FAN DELITA INTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    För då gå en del av oss andra till botten, ska du veta

    Varm och deltagande kram!

    Posted by Birgitta Alvskogen | fredag 21 november 2008, 2:48 f m
  8. Näe, delata inte. Hade också en släng av den där allergin och försvann typ nästan, men sedan flyttade jag hela skiten i stället så kändes det bättre.

    Posted by Bippo | torsdag 4 december 2008, 3:20 e m

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Ibland måste man lägga av | Bippo - onsdag 10 december 2008

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

