//
du läser...
Okategoriserade

Ned med Internet – Återuppliva IRL

Idag skrev Frk F en grej om Ipred. jag har inte hängt med på bra länge så jag fattar inte riktigit vad det handlar om men jag googlar… ojey, här hittade jag nåt. Vad är Ipred? :  ”stoppaipred.nu”

Aha. Nåt om fildelning på internet. Skivbolag och artister och såna som jobbar med artisterna antar jag, som förlorar stålar på att folk inte köper utan laddar ner gratis. Inte vet jag men jag tycker det finns en massa lösningar på det där. Särskilt MIN. 🙂 Men det kommer att ta lite tid att sinnesförankra den bara. Jag börjar med att placera tanken hos er allesammans.

Marknadsföring  grundar sig på
att man är stolt över resultatet.

Varsågod. Ta nu vara på den tanken.

Jag hinner inte sitta här och skriva hela dan men jag plitar ihop nåt och förväntar mig att få frågor på sånt jag tydligen inte begriper eller om hur jag menar om man ids/hinner bry sig i vad jag tycker 🙂

Konstnärligt skapande i alla de former och därmed även musikkulturen kommer att finnas så länge människan existerar,  det är bara formen och vem som tjänar på den som förändras.  Vi har  samlats i alla tider för att underhållas av dem som ställer sig på scenen. De med smartast marknadsföring blir oftast framgångrikast i den moderna världen (de senaste hundra åren?)  i varje fall (tantrasch-analys)

Därför tycker jag att det är marknadsföringen kulturarbetare (tex musikartister) med crew ska satsa på.  Men det krävs nytänkande även där. För det första kunde vi väl för fan lägga av med att uppmuntra MARKNADEN att fördumma generationerna med ungdomar som nu växer upp i tron att det viktigaste är vilket skal man besitter och att man hamnar på topp, dvs får så mycket pengar att man inte ens vet vad man ska göra med dem, bara man gör VAD SOM HELST på bekostnad av sin heder och stolthet, sina basvärderingar, förväntningar och sina känslor osv osv osv… Sånt man oftast inte förstår att man faktist hade redan som mycket liten men inte hade nog förstånd att förvalta inför en vuxenvärld som är i full färd med att sälja detta ”Vad som helst” till varandra. Pga vad? Makt såklart. För sexuellt är det inte, inte heller är det självavårdande eller ger mat och husrum till ALLA,

För det andra måste mångfalden finnas tillgänglig. Det gör den inte nu. Vi blir presenterade för den ja, men får inte en chans till att faktiskt DELTA i den på ett kreativt och livsbejande sätt. Vi använder inte kultur om den nu inte går ut på förnedring eller är MYCKET fin och dyr, annat än som ett sätt att få ungarna att koncentrera sig i skolan, känna hur sorgsen eller kär man är,  eller för spänningens skull. Okey, ett par tre grejer till. Ingenting är äkta på nåt vis. Titta på sporten, man köper in spelare till lagsporter om man nu har tillräckligt med stålar och stoltheten i detta ligger i att man har råd med publikmagneter.  Visserligen vinner laget, om nu inte motståndarna har köpt in några proffs som är lite bättre..  Men hela spelet sker från ovan på någe vis, som att människor är handelsvaror som inte förtjänar det minsta respekt eftersom de ändå bara är just VAROR.

Om ingenting av detta funkar tycker jag att vi lägger ner hela Internet när det nu ändå bara går ut på att klämma pengar ur folk och göra oss till korkade varor som köper varor..

Ja, ner med Internet men behåll piratandan.

Låt oss återuppliva IRL.
Vi börjar med busstrafiken. Den ska va gratis!

Argumenten för hinner jag inte dra just nu!

————————————————-
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

