//
du läser...
Allmänt

Utmaning

Tristess(an) kom smygande med en utmaning… 😉
Jag ska försöka svara på det mesta.

1. När gick du upp idag?
Halv sju

2. Diamanter eller pärlor?
Diamanter absolut! Spelar ingen roll om de är fejk, huvudsaken de glittrar och går att göra solkatter med.

3. Senaste filmen du såg på bio?
Den där som hette nåt med Zohan.

4. Favorit TV-program?
Just nu är det The Mentaliser. Jag har alla delar. (På datorn…)

5. Vad åt du till frukost?

6. Vad är ditt andra namn?
Fattar inte frågan. Vadå VAD?

7. Din favoritmat?
– Helst en bra kombination mellan proteiner, kolhydrater och  fett.

8. Vilken mat gillar du inte?
– Allt med transfetter. (Vilket inte hindrar att de obekymrat slinker ner ändå…)

9. Favoritchips?
– Dem jag aldrig åt.

10. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
– Allt som peppar till fler reps på gymmet

11. Vilken bil kör du?
– Spelar ingen roll. Så länge den funkar.

12. Favoritmacka?
– Finnbröd med salami eller jordnötssmör, eller messmör, eller mesost. ..

13. Mänskliga karaktärsdrag, du bara inte kan med?
– Fattar inte frågan. Handlar det om mina egna eller hos vissa andra eller i allmänhet?
Jag väljer vissa andras för då har jag ett ett exempel direkt!
Manipulation  i syfte att ta andra människor som gisslan genom att skapa beroende till en idiot.
Och för att klargöra; det är INTE jag som är idioten i exemplet.

14. Vilka är dina favoritkläder?
– Förstår inte frågan. Menas det i allmänhet, eller ska man nämna några specifika plagg som man  har i garderoben?

15. Om du fick åka vart du ville på semester?
-Inte en aning. Det beror på med vem och hur. Huvudsaken det är myggfritt och att jag kan ta med hunden.

16. Favoritklädmärke?
– Röda korset?

17. Försvann?
– Förstår inte frågan. (Tristess)
– Inte jag heller (Tant Rasch)

18. Favorittid på dagen?
– Morgonen

19. Var är du född?

20. Vilken är din favoritsport att se på?
– Svårt att säga. Men jag gillar muskelsporter av olika slag. Starkeman-tävlingar är nog det jag är mest impad av tror jag. Kampsport och boxning är också roligt.

21. Coca Cola eller Pepsi?
– Coca Cola. Men jag skulle ALDRIG dricka det på julen! Då äre julmust som gäller.

22. Fotboll eller ishockey?
– Fotboll

23. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
– Bägge.

24. Pedikyr eller manikyr?
– Bägge

25. Några spännande nyheter att berätta för oss?
– O ja.

26. Vad ville du bli när du var liten?
– Ritoratör. (Det är ungefär detsamma som en Art Director. Hittade på uttrycket när jag var i 9-års åldern)

27. Bästa barndomsminnet?
– Definiera ”bästa”.

28. Varit i Afrika ?

29. Nånsin rullat in någon i toapapper?
– Jajamensan. Och inte bara det. Min lillebror rullade jag i bokmärkesglitter efter att ha smort in honom i smör. Det var broderskapet som blev utskälld av moderskapet. Han borde nämligen ha vetat bättre än att låtit luras sig av mig – IGEN.

30. Varit med om en bilolycka?
– Ja

31. Favoritdag i veckan?
– Måndag

32. Favoritrestaurant?
– Barbeque av nåt slag.. och vegetariska!

33. Favoritblommor?
– Beror på i vilket sammanhang. Är det snitt eller i kruka? Och man bör helt klart ha koll på vad jag har för åsikt om blomsorter, eller varför innan man ger mig blommor.

34. Är du kär?
– Funderar på att bli.

35. Favorit-snabbmatsrestaurant?
– Carlssons här i Svartöstan. För visst räknas pizzor och såna?

36. Äger du en cykel?
– Ja flera stycken, om man räknar ungarnas som mina.

37. Vem fick du senaste mailet från?
– Ska kolla…  Inger skickade mig precis ett om att jag blivit utnämnd till den äkta kvinna jag är.. det följde med nån pps-fil. Bar adet inte är meningen att jag ska skicka det vidare *suck*

38. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort på?
– Ingen. Krediter är djävulens påfund.

39. Läggdags?
Har ställt handin på 23:30. Den som tror att jag går och lägger mig då, räck upp en hand.

40. Senaste personen du delade en middag med?
– Mina barn

41. Vad lyssnar du till just nu?
– Ris som kokar… å herregud RIIIIIIIIISET!

Shit! fick göra om alltihopa. Det hade bränt fast.

42. Favoritfärg?
– Rosa. Men det beror på var. För faktum är egentligen att det är väldigt många färger som är mina favoriter.

43. Hur många tatueringar har du?
– Två superdåliga från min vilda ungdom. Och om jag hade haft råd idag hade jag fått gjort ett större antal och för den delen även lite piercingar – på ställen man kan få användning för dem.

44. Vad jobbar du med?
– Min aldrig sinande brist på att strunta i att göra klart någonting!!!

45. Favoritträning?
– Styrketräning och vissa pass som tex Body Pump. Ska försöka våga mig iväg på nåt slags gymboxning också.

46. Har du några djur?
– Ja, en hund två katter och en daghund.

47. Vad önskar du dig?

48. Ringsignal på mobilen?
– På handin: Fablernas värld.
– På nokian: Coconut

Nu skickar jag vidare denna utmaning till… hmm…  varför inte Raggoparden. Det är längesedan vi hördes av 🙂

Jag älskar att göra reklam för mina egna skriverier! Sen om de är läsvärda har ingen som helst betydelse:
Här är en utmaning från Raggoparden som jag antog för länge sedan.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

5 thoughts on “Utmaning

  1. arggh..jag hajade ju inte ens hur man kommenterar här numer, det fick bli utmaning nummer ett!
    Jag svarar här, eftersom jag nyligen bannlyst alla utmaningar utom mina egna i min blogg (mina handlar bara om intima saker som inkomst och näspetning) hoppas det inte gör nåt?
    1. När gick du upp idag?
    hm. När jag vaknade..minns inte? det regnade i vilket fall.

    2. Diamanter eller pärlor?
    Med min ekonomi? pftt..

    3. Senaste filmen du såg på bio?
    Patrik 1,5. Super!

    4. Favorit TV-program?
    Boston legal. På dvd

    5. Vad åt du till frukost?
    Frukost? Hm.. avocado med räksmet..sån där majonnäsig gegga på burk. Och en latte.

    6. Vad är ditt andra namn?
    Evil eyes 😉

    7. Din favoritmat?
    Allt utom kolhydrater

    8. Vilken mat gillar du inte?
    äcklig mat

    9. Favoritchips?
    obsalut inte.

    10. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
    CD? har teens hemma, Cd går fetbort.

    11. Vilken bil kör du?
    volvo! gammal röd 945! såklart! jag är ju från landet!

    12. Favoritmacka?
    en utan bröd..

    13. Mänskliga karaktärsdrag, du bara inte kan med?
    snålhet

    14. Vilka är dina favoritkläder?
    arbetarjobbargubbebyxor. Förslagsvis sittande på Mannen *leeeer*

    15. Om du fick åka vart du ville på semester?
    till min ö.

    16. Favoritklädmärke?
    se diamantfrågan

    17. Försvann?
    vem?

    18. Favorittid på dagen?
    nu (mittinatten)

    19. Var är du född?
    Östersund. men jag är tillverkad i en enmanssovsäck på en scootersemester i skåne!

    20. Vilken är din favoritsport att se på?
    Working cowhorse

    21. Coca Cola eller Pepsi?
    huvva

    22. Fotboll eller ishockey?
    huvva!

    23. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
    se ovan *pekar*

    24. Pedikyr eller manikyr?
    Manikyr. ofta. nagelfreak. sveriges snyggaste naturella ridlärarnaglar…

    25. Några spännande nyheter att berätta för oss?
    allt är relativt

    26. Vad ville du bli när du var liten?
    veterinär

    27. Bästa barndomsminnet?
    blir för långt (börjar gäspa här)

    28. Varit i Afrika ?
    nope

    29. Nånsin rullat in någon i toapapper?
    japp. min far. och en folkvagn.

    30. Varit med om en bilolycka?
    – Ja

    31. Favoritdag i veckan?
    nej

    32. Favoritrestaurant?
    sushin i årsta, bredvid min frisör.

    33. Favoritblommor?
    mja… hibiskus.

    34. Är du kär?
    jaaaaaa

    35. Favorit-snabbmatsrestaurant?
    se ovan

    36. Äger du en cykel?
    – nej. sonen slängde just min peugeot från -82..

    37. Vem fick du senaste mailet från?
    – wordpress! en kommentar på min blogg från Tant Rasch!

    38. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort på?
    cash is king

    39. Läggdags?
    japp!

    40. Senaste personen du delade en middag med?
    – Mina barn

    41. Vad lyssnar du till just nu?
    en susande dator

    42. Favoritfärg?
    blått. medelhavsblått . eller turkost? kanske lila?

    43. Hur många tatueringar har du?
    que? jag? hehe… that´ll be the day..

    44. Vad jobbar du med?
    att bli klar med min flytt. Annars ridlärare

    45. Favoritträning?
    räknas ridning?

    46. Har du några djur?
    – Japp, en hund . Och två än så länge osålda hästar.

    47. Vad önskar du dig?
    en bärbar burk. min gamla mac fyller snart tio år! hehe..fast den är ansiktslyft ett antal ggr.

    48. Ringsignal på mobilen?
    always look at the bright side of life.. alla i min omgivning lyser upp när det ringer 🙂

    Och vad lärde du dej av detta? att jag är tråkigare än det verkar? 😉

    Posted by Raggoparden | fredag 12 december 2008, 12:32 f m
  2. Jag har givetvis lusläst. flytt Ska du sälja hästarna också? Stort beslut. Herreminje, inser att jag kanske har missat en massa om vad dy eg. sysslat med för att jag vart lat och inte följt din blogg.

    Jag gillar diamantfrågan i val av klädsel. tror jag stjäl det svaret från dig ;-).

    Posted by Tant Rasch | fredag 12 december 2008, 9:55 f m
  3. Sålt alla hästar utom två, dvs åtta,och de sista är hos en bekant för försäljning. Vansinnigt skönt!

    Posted by Raggoparden | fredag 12 december 2008, 10:14 e m
  4. hejsan! jag läser din blogg mest dagligen!
    underbar läsning vill jag bara passa på o säga.
    ser fram emot nya inlägg.

    Posted by Aminonsyror | måndag 26 januari 2009, 12:19 f m
  5. Så kul! Tack. Och nu hittade jag din sida. Med massor av info som jag behöver! 🙂

    Posted by Tant Rasch | måndag 26 januari 2009, 10:26 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

