//
du läser...
Allmänt

Stort GRaschis från bippo.se

a. pris

1:a. pris

Höll på att glömma. Jag har ju vunnit ett pris! En haiku av Bippo (se bildbevispris).
Jag är mäkta stolt över att jag lyckades vinna den eftersom jag var den enda som hade fel och egentligen inte ens fattade att det var en tävling och ännu mindre begriper vad Haiku är!

Det var Bippo som enväldig domare utnämnde mig som vinnare till tävlingen: ”Vad står det”  som gick ut på att man skulle lista ut vad det stod skrivet(?) med ketschup på hans mattallrik.

(Tävlingsproblemet)

(Tävlingsproblemet)

Mina vinnande bidrag finns här bland tävlingsbidragen.

Och här finns motiveringen till mitt fina pris 🙂

Vad det står? Inte vet jag. Jag är fortfarande helt säker på att det är en berättelse om en förarlös cykel som ställer till med en massa för oskyldigt folk.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

2 thoughts on “Stort GRaschis från bippo.se

  1. Jag kan möjligen se att det är någon form av vagn. En sån som de har på IKEA- du vet de där som ser lite handikappade och trasiga ut, som om det fattades ett chassi eller nåt. En sådan kan jag se att det är. Ett par glasögon hade det också kunnat vara, där den ena bågen gått av lagt sig bakom den andra.

    Jag får väl tillägga också att det är en STOR tallrik det där. Inte liten. Men jag hade å andra sidan inte ätit på en dag när jag åt den där. Så kan det gå när man har annat för sig. Som att tänka sig smal…

    Hejrå! Och TACK TACK TACK för kortet!!!

    Posted by Bippo | måndag 15 december 2008, 10:16 e m

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Maskopium för slapparslad skinka | Bippo- bipolär sjukdom, manodepressivitet, bitterhet, bögar & blogg - måndag 15 december 2008

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

