//
du läser...
Allmänt

Miss Gäddhäng 2008 avgår

30daysaspx

Mina träningstillfällen de senaste 30 dagarna och ungefärlig längd i minuter på dem.

Om ingen har fattat det ännu så berättar jag det igen:  Jag har förälskat mig i styrketräning. Igen.
Och eftersom det är ett rätt stort projekt så är det liksom det jag håller på med.

Jag har såklart en plan, det har jag berättat om förut. När jag skrev om en av mina förebilder/målbilder; Sofie Sundberg eftersom det funkar bättre för mig att ha en sådan. Det betyder inte att jag vill bli som henne eller att min ”plan” ska gå i lås till 100%, nej – det handlar om motivation. En slags mentalt ställningstagande för att sinnes- och verklighetsförankra mitt projekt.

Under de senaste månaderna är träning ungefär det enda som det går att samtala med mig om. Och såklart det som hör till, tex hur man lägger upp en vettig kost eller oro för att skador ska kunna förebyggas och så vidare. Och jag har gjort det här förut (tränade fokuserat i två år men var tvungen att sluta pga av orsaker) så nu har jag passerat rätt många kunskapsluckor och idag tränar jag inte heller med samma mål som då, att enbart försöka lindra rygg och nackbesvär.

Till saken; Nu har det dykt upp en grej som jag märker börja irritera mig. Omgivningens känslomässiga reaktion på min träning. Inte allas så klart 🙂 , eftersom jag mest snackar med andra tvärnördiga träningsfreaks, men en och annan och fler än väntat.

”Du har väl inte tänkt att träna så du ser ut som en sån där okvinnlig bodybuilder med jättemuskler, det är inte snyggt”

”Varför säger du så där? Jag tycker det är skitsnyggt” säger jag (som ser Sofie Sundberg i tävlingsform framför mig och som dessutom är en helvetes massa år yngre än jag med vad det skulle innebära om jag fick för mig att jag skulle satsa som bodyfitness-wannabe hahahahaha) och tycker förresten att det är oartigt att upplysa mig hur man INTE ska se ut av styrketräning och dessutom komma och påstå att jag skulle se mycket okvinnlig ut med en massa stora muskler. Jag kan läsa baktankar och torka golvet medan jag sitter på toa och kissar, det måste väl ändå räcka!

Jag antar att med ett okvinnligt utseende menas att jag skulle bli mycket oattraktiv på kärleksmarknaden då.
Men jag fattar inte varför jag skulle bry mig i det? Inte tänker då jag hångla med nån som har hakat upp sig på detaljer på min kroppstyp. Då kommer det inte att duga att jag blir äldre heller. Eller smällfet. Det skulle tom ett iq-befriat kvastskaft begripa!

Och när jag tänker efter… Det här är ju i så fall ett utmärkt sätt att sortera ut agnarna från vetet;
”Vadå pattar? Vafan äre för fel på mina bröstmuskler?”


Nope, detta är inte MIN vision.
Men det har inte med saken att göra faktiskt..

Näe, jag är för jävla less på att försvara min målvision.
Jag tar en sak i taget, ett pass i taget. Men jag har lik förbannat ett mål.
Och det är att bygga synliga muskler. Och bli av med lite gäddhäng om det går. Men vad är det för slags motiverande målbild? Det går ju att fixa bort med PHOTOSHOP! hahahaha

———————————————————————-
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

2 thoughts on “Miss Gäddhäng 2008 avgår

  1. Hej där! =)

    Låter nu som du får ta del av andra människors dåliga samvete för att de själva inte tar sig till gymmet *L*. De klassiska kommentarerna om att man inte får få för mycket muskler osv…suck…sånt tar ju tid att bygga upp -flera, flera år för de flesta av oss. Det som inte personerna ifråga tänker på är att när de ser en tävlande med kläderna på är vi inga stora tjejer, bara väldigt, väldigt smala. Själv väger jag runt 58kg i tävlingsform och det tycker jag personligen inte är så mycket, eller det kanske det är…hmmm?

    So just keep it up! 😀

    // S.

    Hej Sofie. Kul att du är in och skriver!
    Jaha, så det är vanligt? Ja, då får jag se till att skaffa mig än mer avrättande kommentarer än de jag redan har tillgång till i mitt huvudlager hahahahahaha
    Och smal ja, sedan jag började träna har jag gått ned lite till, och får minsann höra det också. ”Men oj, du tänker väl inte gå ner mer? Du får så…. bla bla bla.”

    Herregud!! vad jag blir less. Jag har inte bantat, jag har inte med vilje gått ned i vikt den här gången, faktum är att jag försöker få till en kost här som kan motsvara den här förbränningen jag ligger inne med om jag råkar röra på mig under gympassen. Jag ligger f.ö fortfarande 3-4 kg över den vikt jag hade till jag var 32 år. Dvs 55kg på mina 168cm, och kommer knappast att gå ned så mycket till för jag planerar att gå upp i muskelvikt.
    Nå, men det är väl ändå tur att jag har en liten liten bilring (som tyvärr? 😉 är på väg bort den med), att hävda mig i konkurrensen med – trots att den består av forntida transfettintag
    *ler sött och tömmer resten av chokladasken utan att blinka-smajlis*

    //TR

    🙂

    Posted by Sofie | fredag 26 december 2008, 11:25 e m
  2. Fult och fult, sånt ligger ju i betraktarens öga. Det den ene tycker är fult tycker den andre är sexigt/vackert.
    Det är otroligt plumpt att såga en människa för det ena eller andra utseendet. Själv är jag allt annat än nöjd med att ha lagt på mig tio kilo sen jag blev sjukskriven, och tycker att jag har allt annat än snygg kropp. Men det är det ingen som säger något om, skulle jag gå ner tio skulle folk börja säga saker som ”nu räcker det väl”, ”man ser rynkig ut när man är för smal” osv. Träna om du mår bra av det, sikta mot stjärnorna! Men var försiktig så inte kroppen och knoppen tar stryk! Min syster tävlade och kom tvåa i Lucia Pokalen (tror jag det hette) och hon blev manisk och helt fixerad, men så visade det sig att hon är bipolär också!
    God fortsättning
    Ella

    Hej Ella. Det är roligt att du också skriver! Jo, Luciapokalen heter det. Så kul! Hoppas att hon fått rätt meds och inte slutat träna bara för det lilla. Att va bippo (manodepressiv för den som inte vet vad bipolär är) är en god ”egenskap” om man jobbar med det och inte mot det. Och tar sina mediciner *flinar glatt*

    Är det något som är kvinnligt är det väl att alltid vara onöjd med något i sitt utseende va? hahahaha
    Idag skrattar jag gott åt mina tidigare komplex som jag gjorde sådan stor sak av förr i världen. Nuförtiden har jag inga sådana, eftersom skavankerna är så många att de numera på ett mirakulöst vis smälter ihop till en perfekt enhet som matchar mitt självgoda hybris till fulländning.
    Jodå, jag lovar att va försiktig, jag är svinrädd att jag ska skada mig eller bli sjuk längre perioder och komma av mig med att träna, för det kommer såklart att hända ibland.
    Däremot vill jag inte lova det där med knoppen.
    Jag är fanatiker till min läggning (eh, jag menar hängiven.. 😉 )

    God fortsättning till dig med

    //TR

    Posted by Ella | lördag 27 december 2008, 11:09 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

