//
du läser...
Hund & katt

Sövas för kloklipp

rooferpabordetPå fredag ska Roofer sövas och få klorna klippta hos veterinären. En gång för alla.

Själv klarar jag inte av att klippa dem. Han har alltid varit kittlig och rycker undan tassarna vad man än ska göra med dem och ska jag behöva hålla honom, tassen, kloklipparsaxen och dessutom hinna undra vart fasen det var som man kunde klippa utan att han rycker undan, blodet sprutar och/eller han gör illa sig nu igen så är jag tvungen att låtsas som att han är en tyghund. Det funkar inte för mig. Inte för Roofer heller, det VET jag. Så nu får det bli så här.

I vanliga fall brukar jag åka och få dem klippta en gång i månaden på hundvårdssalongen på Örnäset här i Luleå, eller på nån av djuraffärerna i stan där de klipper klor. På något vis blir de bara längre och längre ändå och när man kommer hem från klippningen så hörs det fortfarande kloklapper på golven när han rusar omkring sen en tid. Det kan verkligen inte vara bra för honom.

Men nu måste och ska det bli ändring eftersom han kommer att ha riiiktigt korta klor för första gången.

Jag måste hitta nåt sätt som både jag och Roofer fixar vad gäller hans klor så att det blir naturligt, mysigt och framför allt oftare. Jag funderar på att börja fila dem eftersom jag har hört att många gör det. Annars blir det att fortsätta att klippa borta. Tänk vad lätt det hade varit om klorna hade varit ljusa!

rooferklor
Dvärgpinscherkillen Roofer Rasch (Theneican’s Mic Mac)
den 21 jan 2009. Lillråttan fyller förresten 3 år snart,
närmare bestämt den 8 februari.

………………………………………
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

2 thoughts on “Sövas för kloklipp

  1. Nu börjar jag bli lite bekymrad – hur gick det med lille Roofer och veterinärbesöket?

    Posted by Mammamumrik | fredag 23 januari 2009, 11:32 e m
  2. Jag ska precis blogga om det! Ruskigt blodiga detaljer utlovas!

    *hurvas*

    Posted by Tant Rasch | lördag 24 januari 2009, 12:43 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

