//
du läser...
ADHD - NPF

Horoskop eller dubbeldiagnos?: Oxen/Tvillingarna


Klicka för större bild

Eller ”Hur står det till i planeten” Jag skrev rubriken sist) och GLÖM att jag tänker sätta fler än en smajlis för nåt så här allvarligt!

Den kommer förresten här:

😉

Jag upphör aldrig att förvånas av att människor på fullt allvar begränsar sin personlighet med hjälp av det stjärntecken i vilket de råkar vara födda.  ”Jag är Skytt” säger de och förväntar sig att man ska fatta precis. Vilket jag gör. Jaha, tänker jag. Eldsvans. De vill för säkerhets skull veta när jag är född också. Då uppstår det problem eftersom jag inte har ett politiskt korrekt svar att ge trots att jag verkligen har försökt att ta reda på det.

Det är mycket viktigt för väldigt många människor vilket stjärntecken man är född i. Nästan så att man borde ha med det på sitt CV. Vilket man i och för sig har, i och med att man skriver sitt personnummer. Usch, nu när jag tänker på det kanske det inte är så bra att ha med sin födelsedag på sin arbetsansökan.  Det kan ju faktiskt vara så att det finns personalansvariga vilka är stjärnteckensfantaster.klicka för ditt horoskop

Tänk om jag skulle bli anställd av nån horoskopamatör för att jag är född i den personalansvariges förutfattade mening om stjärntecknet Oxen, eftersom jag egentligen är född ca en timme in i Tvillingarna – siderisk tid ( för den som känner till den)? Hemska tanke! Och bortsett från den exakta sideriska tiden så hamnar Solen annars i 30/0 grader Oxe/Tvilling. Dessutom har jag Merkurius i Tvillingarna och Ascendenten i Skorpionen, MC i Vågen och vad var det nu… Venus i Väduren. Det hade såklart varit bättre om Venus låg i Skorpionen, det fattar ju vem som helst! Som tur är har jag i allafall INTE i Mars i Fiskarna. Det känns lite bättre att Mars ligger i Lejonet faktiskt. Precis som Månen.De  där sista planeterna har jag aldig begripit mig på.. men där finns en jävla massa tecken där med och det som i såfall skulle vara intressant är att se vilka som saknas.

Alla såna där viktiga detaljer kommer ju inte riktigt fram via ett CV, menar jag. Om man nu inte berättar vart man är född och vilken tid och allt sånt där, ni vet. Så att de kan ha arbetsplatsastrologen att ställa ett exakt.

Missförstå mig rätt nu – jag tycker det är kul med astrologi och karaktärshoroskop. Det är bara det att jag inte tror på dem för egen del. Näe, jag håller mig till elementen jag. Jord, luft, eld, vatten (och för den delen det femte; eter). Det är enklare. Jag struntar i husen för det mesta. Det är för ödesmättat. Tillstånden också. Även om det går överstyr med Kardinalerna. Men så är jag bättre på att starta projekt än att genomföra dem.

Ni kommer strax att förstå varför det är enklare med elementen. Vi tar ovanstående som exempel:

Oxen=Jord. Solen (Solen är den planet som ligger på födelseögonblicket)
Tvillingarna=Luft. Solen och Merkurius
Skorpionen=Vatten. AC
Lejonet=Eld. Månen och Mars
Väduren=Eld. Venus
Vågen=Luft. MC (Medium Coeli)

Ja, där ser ni! Vadå inte fattar? Liiite får ni faktiskt tolka själv fattar ni la. Gör som ni brukar bara.

Jag ids inte gå in på de andra.. Det beror såklart på Merkurius. Den planeten vill bara framåt, framåt och saknar broms. Jo förresten jag ÄNDRAR Merkurius istället, det går snabbare: Jag har Stenbocken i Saturnus vilket är bra för mig eftersom den står för struktur och är ett jordtecken. Det måste väl vara den som står för de autistiska drag jag uppvisar *funderar*. Där hade jag minsann tur. Problemet är all luft. Och att jag saknar en del Jord. Men det är sånt man får se till att skaffa sig. De flesta av mina bästa väninnor är födda i jordtecken. Så det är fixat. Håller mig där på karlsidan också, när jag tänker efter. Fast varvar väl en del med Luftmän. De är så skojiga! Kräftan lyser kanske lite väl mycket med sin frånvaro bland planeterna, liksom fiskarna. Men jag är inte särskilt känslomässigt sökande eller ängsligt ältande lagd. Å ena sidan. (Sagt av den där Vågen som fick Luft)

Ja, allt det här sammantaget ser ju vem som helst att det genererar en ADHD-diagnos. Med vissa autistiska (Saturnus)drag

*mua hahahahahahaha-smajlis*

Jag är så rolig *nickar förtjust-smajlis*
Men så har jag också Vattumannen (Luft) i Jupiter, så det förklarar ju saken.

.

Ps. Detta inlägg är BASERAT på en sann historia (för säkerhets skull), dvs min….

——————————————————–
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

6 thoughts on “Horoskop eller dubbeldiagnos?: Oxen/Tvillingarna

  1. Halloj!

    Tack för titten, roligt att höra ifrån en ”gammal” internetkompis 🙂

    Du får berätta sen om det ”funkade” med kemisk kastrering.

    Många kramar,
    Magdalena och gänget på Dogbytes

    Posted by Magda | måndag 26 januari 2009, 10:24 f m
  2. Hej,
    läser din blogg med jämna mellanrum men är kass på att lämna kommentarer. Äter sedan en vecka strattera, utan att ha diagnosen. Ska utredas i mitten av april.
    Känns i vilket fall skönt, märker små förändringar…
    kram
    Hej då från Gullan!

    Posted by Gullan | fredag 13 mars 2009, 12:21 e m
  3. astrologi har blivit en drog och används av väldigt många okunniga. den som är intresserad av astrologi PÅ RIKTIGT vet att solen endast är en planet av 9 som astrologin använder sig av. snacka om att vara ytlig om man yrar kring soltecknet. det är synd att det är just dom människorna som på något vänster för astrologins talan och sprider myter om läran, svärtar ner den.
    man behöver ju inte vara så intelletuellt skarp för att förstå att en enda planets teckenplacering inte säger speciellt mycket om personen.
    dessutom är ju aspekterna i ett horoskop viktigare än något annat. det är ju dom som levandegör och aktiverar horoskopet.
    ….
    hm….
    nu fick jag det sagt.
    har läst lite i din blogg å gillar den.
    hare bäst.

    Posted by Anna | lördag 8 augusti 2009, 11:43 e m
  4. Hahaha, fniss, hihihi, hahaha, hahaha igen, hoho *skrockar*

    Du är SÅ rolig, fröken Rasch. *Nickar förtjust*

    Posted by babyborderline | tisdag 14 september 2010, 4:00 e m
  5. Intressant läsning om ditt inlägg om astrologi. Dock var det fascinerande att du hellre ville ha Skorpionen i Venus än Väduren. Ifall du vill veta hur jag tänker får du höra av dig 🙂

    Posted by ThePineapple | måndag 22 november 2010, 3:09 e m
  6. Pineapple, klart jag är intresserad av att få veta hur du tänker. Väduren i Venus ger ett ganska dominant utslag anser jag, beror iofs på vilken dekad… men Skorpionen… jag gillar det galna och extremt sinnliga. Men kanske det kanske hade blivit ett för stort överslag med Lejonet i Mars. Om du inte ser detta mailar jag 🙂

    Posted by Tant Rasch | onsdag 24 november 2010, 2:13 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

