//
du läser...
Okategoriserade

Pepparkakshuset borde kanske rivas

Idag upptäckte jag att det står och hänger massor av julgrejer kvar lite här och där, mitt framför ögonen på mig här hemma. Pepparkakshuset börjar faktiskt se lite dammigt ut.
Och granen, den skulle jag ju hiva ut redan förra veckan, eller vad det var… Hur kan det komma sig att den står kvar?

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

10 thoughts on “Pepparkakshuset borde kanske rivas

  1. Din gran kanske inte barrar. Min började barra på julafton! Den åkte ut fortare än man kan säga julgranskula. Jag har plockat bort alla mina julgransprydnader… tror jag… men det finns en viss risk att man kommer att hitta rester ända fram till juni. Låt skiten stå – det blir ju jul igen!

    Posted by Baronessan | torsdag 29 januari 2009, 11:12 f m
  2. Du kanske vill låna min bror? Lika enveten som han är att julprydnaderna skall upp innan jul, efter jul påtalar han att de skall tas ner efter jul! Han skulle inte missa en julpryngla 😀 sen som bonus skulle han leta reda på eventuella glödlampor som behöver bytas och kräva att få veta när dessa allvarliga brister skall åtgärdas (senare funkar inte, han vill ha datum och helst klockslag) nu pratar han ju inte så bra, men att visa den trasiga lampan, peka på sin klocka med uppfordrande min är ett budskap som de flesta brukar begripa.

    Posted by vegangeekgirl | torsdag 29 januari 2009, 2:29 e m
  3. Baronessan: Nja, jag har en plastgran. Den bilden hittade jag på webben. Förra året så tog jag inte ens av ljusen utan lät dem sitta kvar. Vilket var mycket praktiskt när jag bar in granen från förrådet innan jul. 🙂

    Vegangirl:Är han snygg, singel? Dyr?
    Jag har en bror jag med, om du är intresserad av att byta.. 😉
    Men då kommer du förmodligen att vara tvungen att göra allt det där själv. Jag tror inte att han ens skulle upptäcka att det är julafton om man inte påminde honom samma dag.

    Posted by Tant Rasch | torsdag 29 januari 2009, 3:12 e m
  4. Snygg? Jovars 🙂 Singel är han också! Dyr? Nja jag vet inte, han dricker bara mjölk och gillar att gå i leksaksaffärer samt att titta på tåg, lastbilar och bussar och annat kul som brukar vara ganska billigt.

    Du kommer fortfarande att få *göra* allting själv men Bror är en himla bra arbetsledare!

    Din bror verkar vara ungefär lika tankspridd som jag, undrar hur det skulle gå 😉

    Bror fyller 31 i år BTW

    Posted by vegangeekgirl | torsdag 29 januari 2009, 4:28 e m
  5. VGG; Jag tror det skulle gå jättebra eftersom ni ändå inte skulle märka något 🙂 Du kan få honom utan inbyte, för 31 är far too young för mig hahaha trots att det låter som en utmärkt ide att slippa tänka själv och titta på sånt som är billigt.

    Fast min lillebror är en smula äldre än din så du vet. Han fyller 46 år nu den första februari. Förmodligen kommer han att glömma bort det. Och jag med. Om inte vår mor och yngste bror fanns som håller reda på sånt där, skulle både jag och han inte varit särskilt gamla idag. Kanske att vi hade varit i 20-års åldern eller så.. 😉

    Posted by Tant Rasch | torsdag 29 januari 2009, 6:26 e m
  6. Hmmm kanske lite gammal för mig 😀

    Bror är dessutom strängt upptagen just nu, Mamma har köpt ett broderi som hon tänkte slappna av med framför teven, Bror har sett bilden på hur det färdiga resultatet och eftersom broderiet inte ser ut så än, är det ju klart att det måste åtgärdas omgående! Så han driver på Mamma så att det kan bli klart någon gång 😀

    Posted by vegangeekgirl | torsdag 29 januari 2009, 6:41 e m
  7. vgg: Det måste ju vara perfekt att äga en egen slavdrivare. För jag antar att det går att styra upp lite av det där pådrivandet till din egen fördel?

    🙂

    Posted by Tant Rasch | torsdag 29 januari 2009, 8:08 e m
  8. Vad ÄR det i granen på bilden? *kisar* falukorv och grisöron?

    Posted by Raggoparden | fredag 30 januari 2009, 7:10 e m
  9. Men nu när du säger det tror jag att det är såna här små skivor pepparsalami, en vörtlimpsmacka och en julservett. Men vad det där lila är vet jag inte.

    🙂

    Posted by Tant Rasch | lördag 31 januari 2009, 6:12 e m
  10. hej ja i bloggroll funkar jättebra!

    Posted by Roofius | måndag 2 februari 2009, 9:48 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

