//
du läser...
Allmänt

Fick en ny spis idag

Äntligen. Jag har fått en ny spis installerad. En Cylinda. Stort TACK till Tommy från Riksbyggen som dömde ut den gamla och som kom och monterade in den nya idag!

..Och okey då, tack Akelius som trots att ni är så snåla att ni skriker när ni skiter underlät er till att låta mig få en ny spis när den gamla förbanne mig varit slut i flera år. Hade jag varit husägare hade jag varit tvungen att byta ut den för länge sedan!

Det fattar la förresten vem som helst att Akelius har planerat att sälja ut de här kåkarna som bostadsrätter och därför inte har några planer på att byta ut vitvaror som är över 20 år gamla.

Min spis har varit slut hur länge som helst. Ringde för några veckor sedan efter att det börjat brinna i ugnen nu igen. Det var nån mojutts fel.

Nu håller jag på att bränna in ugnen. Det ska ta nån timme innan det slutar lukta står det i bruksanvisningen. Plattorna var svårare, spisvakten stängde av hela tiden. Men det ska nog funka. Det är nåt rostskydd som ska brännas bort.

Usch vad det stinker.. måste nog öppna ett fönster…

tbx

Äh, vi måste dra iväg jag och dogsen. Den här stanken kan inte va nyttig.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

One thought on “Fick en ny spis idag

  1. Hmmmm…..!
    Vet inte om jag skall gratulera till den nya spisen eller inte…
    Visst, kul för dig, men jag då???
    Hur det vore om jag skulle få ny frys(gärna kylskåp också)
    ja, du vet ju hur eländet låter, MEN det var tydligen inget att oroa sig för, fick man höra, bara nått med kompressorn.
    Har haft problem med sömnen pga av detta, skall du veta..
    Kan ju kanske OCKSÅ bero på den mystiska bilen vid tvättstugan …var ÄR ägaren??…finns det nått lik nånstans,bortförd av aliens, eller helt enkelt bara gått under jorden??… ja man undrar ju….Läser jag för mycket deckare, tror du??
    Du förresten….gissa om jag har mycket knappar att trycka på, om jag känner för det, här i växeln där jag just nu sitter!! Oj, oj oj ….
    Kramis

    Posted by Grannen | tisdag 3 februari 2009, 1:14 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

