//
du läser...
Okategoriserade

Tjuvbörjar A-hjärtansdagen.

Stort avslöjande om mitt privatliv; Jag ska på lunchdate på restaurang med en man som jag aldrig har träffat förr. Typiskt mig att röra till det bara, jag upptäckte nyss att vi skulle träffas klockan 12:00, inte klockan 13:00 som jag skrivit upp i Gösta (Min planeringskalender) Han verkar trevlig. Och rolig. Smart. Kanske inte mina drömmars man precis, men vad är en bal på slottet? (Vi får hoppas att han inte letat upp mig på webben och läser detta hahaha).

Jag gillar för övrigt inte när de gör så där, tar reda på ”allt” om en via webben och sedan sitter och hänvisar till det, som att de är intresserade av ens tidigare liv. Eller för att de har så bråttom att lära känna mig när jag fortfarande är på stadiet; ”Jaså är det du? Vad var det du hette nu igen, sade du?”. Själv skulle jag inte idas. Jag skulle hellre ringa till åklagarmyndigheten och kolla upp mannen i fråga i krimregistret   😉

Hoppas förresten att det är bra lunchställe. Nå, jag får ju faktiskt inte veta det om jag inte går dit.

Om jag hinner fixar jag resten av layoten i helgen.Jäkla Internet Explorer till att bråka! Och då har jag ensast kollat i 7:an. Vad IE6 stället rill med orkar jag inte ens fundera över. Ha en bra fredag den 13:e.

 

Uppdaterat: HUR kommer det sig att jag har en sån intuition?
Han HADE letat reda på mig, bland annat läst min blogg, fast inte samma fm när jag skrev det här inlägget och jag hänvisade till det och sa att jag inte gillade att han gjort det. Så korkat gjort. Särskilt som inte alls är det. Han var tom mycket trevlig och rolig. Jag skulle tom kunna rekommendera honom till en behövande. Okey okey, nu gick jag överstyr.. klart jag inte ska knyckla ihop och slänga bort en person för att jag inte uppfattar det som upphetsande att någon man går på blinddejt med känner sig manad att göra research. En grundlig sådan. Särskilt som han inte jobbar inom media och dessutom inte hade något annat än mitt förnamn att utgå ifrån… Ja då fattar ni va? Han begrep inte alls varför jag blev arg. Han ansåg dessutom att det var en komplimang att han tom visste min hemadress… Ja, herreminje. Så DUKTIGT av honom att ta reda på det hahahaha. Att han hade fått veta den av mig i sinom tid OM jag skulle vara intresserad av att träffa honom igen hade han kanske inte tänkt på.

Jag iddes inte börja gå i klinch med honom om det, eftersom jag tänkte att utifrån hans oförstående vältalighet skulle han förmoldigen ha mig till att enbart se det hela ur hans synvinkel. Och dessom  ha fräckheten att be honom om ursäkt för att ha protesterat, om jag framhärdade i att det var knepigt gjort av honom i nuläget. Ha ha, jag har erfarenhet av den här typen av härskarmetodik. Därför surrade jag bara vidare som om ingenting hänt och vi hade en jättetrevlig lunchtimme ihop.

Det finns säkert kvinnor som skulle känna sig jättesmickrade över den här typen av uppmärksamhet, men inte jag. Förr hade jag blivit orolig, ja kanske tom rädd eftersom en del män inte verkar förstå att de beter sig som en blivande stalker, som dessutom kan bli farlig .

Men det var bra att jag gick på den daten ändå, det fick mig ännu mer beslutsam om att när det kommer till kärlekspartner, vill jag lära känna en människa som också vill lära känna mig som den jag är, i lugn och ro. Tids nog vet man. Det finns så klart en kandidat. Har träffat honom en gång men blev lite fundersam över en grej som hände. Men hör han av sig igen på ett seriöst vis, trots att det blev lite fel sist pga ”orsaker”, blir jag glad. Han är sig själv enligt det jag märkt. Det gillar jag.

Ja, det här med att hitta kärleken är rätt svårt om man har för många hangups på kontroll, tror jag. Man minimerar världen och ser inte det fina med långsamhet.

 😉

Lööv piis änd anderständing  oidd TANT RASCH

—————————————————————————————-

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

One thought on “Tjuvbörjar A-hjärtansdagen.

  1. Lycka till på lunchdejten!

    Posted by Frk F | fredag 13 februari 2009, 12:13 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

