//
du läser...
Okategoriserade

Aproå principer

Det tog nästan 47 år för mig att äntligen få till detta med att passa tider, trots att det är en viktig principsak enligt en stor del av västvärldens befolkning (Gud vare tack för min Handi!) Att förklara för mig att jag bör förhålla mig till grejer för PRINCIPENS skull är detsamma som att dra ur kontakten.  Principer för principernas skull är en form av rättfärdig auktoritetsutövning vilket jag personligen har extremt stora problem med att förhålla mig till utan att tappa gnistan ordentligt. Se till exempel på alla de där som håller ihop ”för barnens skull”. Hur kul på en skala är det för dem?

Jag är verkligt piss-off idag. Skitledsen faktiskt. Ni vet sånt där som man absolut inte får bemöta en adehådeig unge med, att sätta upp prestationsmål som hur som helst kommer att fuckas upp av den ungen ändå? Vilket i sin tur gör att den ungen är dömd att misslyckas på förhand? Var med om en sån grej igår. Min motivation som jag kände tills igår är som bortblåst. Nu känns det plötsligt det där som jag sedan en tid faktiskt börjar känna är roligt trots att jag har virrat som fan med det, som att det är lika bra att strunta i det. Jag fick veta 3000 gånger i rad att jag måste skärpa mig OM det skulle bli på ett visst sätt. Tänk vad bra *ironiskt* Det hade jag aldrig kunnat komma på själv. Att jag får en reprimand för det jag INTE gjort eller gör är en annan sak. Men det kommer OCKSÅ att hända igen. Förmodligen redan så fort som möjligt… *suck*

Jag personligen är hur som helst umbärlig. (Menar det som ett faktum. Va fan – kyrkogårdarna är fulla med oumbärliga människor! ;-)) och det står andra i tur som säger sig ha tid och lust att göra det här vilket förmodligen kan vara vettigt eftersom jag faktiskt är en sopa på att fixa till 100% med ojämna mellanrum. Så kan jag göra annat.

Nej, här har jag inte tid att sitta och pållimasa. NU ska jag börja göra vad som förväntas av mig.
Jag satsar väl på G. MVG är då ändå lika kört. Det vet jag OCKSÅ vad gäller det här, redan nu.

Fast… först ska jag gå ut med dogsen på en uppiggande promenad. Det är rätt fridsamt att se dem gå och nosa fast i snön på varenda kissfläck de hittar innan de i tur och ordning pinkar över dem .

——————————————————————
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om, , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

