//
du läser...
Allmänt

Tingsrättens dom; skyddstillsyn och missbruksvård

En del är inte riktigt riktiga.

Jag brukar skoja och hänvisa till min kriminella läggning, men i det här fallet ligger jag minsann inte bara i lä, utan satan i gatan – i en annan världsdel!

En kvinna som jobbade i arbetsledande ställning på socialförvaltningen här i Luleå hann förskingra nån miljon innan hennes svärmor satte dit henne 2005. Hon hade utbetalat löner till sin kille, brorsa, morsa och en kompis som om de vore anställda av socialförvaltningen. Hon har såjälvfallet en jättebra förklaring till sitt nesliga tilltag. Hon hade inte råd att göra nåt annat. Tex så kostar det svinmycket att hålla sitt spelmissbruk på webben igång. För att inte tala om hästarna, de måste ju äta! Och hennes kompis behövde också pengar.

Nå, det sista kan jag förstå. Om jag nån gång förskingrar miljoner från nåt framtida arbete där jag har tillgång till enorma summor med pengar kommer jag givetvis att se till att även väninnorna få ta del av kakan.

Hur som helst, tingsrättens dom har fallit (följ länken ovan) och människan har fått skyddstillsyn. Och slipper betala tillbaka stålarna. Och slipper dessutom sitta för fyllekörning ett år (som hon oturligt nog råkade åka dit för, stackarn. ) Ska vi gissa att det inte är hennes första rattfylla?

Övervakningsperioden går ut om ett år, i mars 2010.
VA´FAN äre för jävla svammel?
Vad less man blir.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

6 thoughts on “Tingsrättens dom; skyddstillsyn och missbruksvård

  1. Man blir tamesjutton galen när man läser sånt här, vrickat är namnet.Men inte förvånande.Tyvärr,

    ps, klagade absolut inte på länkningen, bara berättade, mig stör det inte-
    🙂

    Posted by Vb | tisdag 24 februari 2009, 7:46 e m
  2. Hm…vadå om ett år? 2013? Vad lever du i för tidsuppfattning egentligen? 🙂

    Posted by Den LillaSvarta | tisdag 24 februari 2009, 9:33 e m
  3. VB: Vrickat är ordet, sa Bull.
    Och jag trodde inte att du klagade som i gnällde, jag tyckte att det var bra att du sade men jag fattar inte hur man gör för att det inte ska bli så men Frk F som hade4 samma problem skrev att det tydligen ordnade sig automatiskt efter en tid för henne så jag hoppas på det jag också… 😉

    Den lilla svarta: Hahahaha ja va fasen, tack för din uppmärksamma blick!
    Jag ändrar direkt! 2010 skulle det stå. Och om man nu vill veta mer så följer man länken till den offentliga handlingen som ligger där med hela domen, den där personens egen förklaring (tänker inte skriva ut hennes namn HÄR) och där borde det stå mer rätt i alla fall…

    🙂

    Posted by Tant Rasch | onsdag 25 februari 2009, 2:22 e m
  4. Åh, jag lovade ju att skriva i den bloggen. Men oj, vad jag har haft fullt upp, borde knappt blogga i min egen. Men tävlingen skall jag ta mig an först och främst – eller utmaningen. 😉

    Posted by Fröken Å | måndag 2 mars 2009, 10:28 e m
  5. eum, hur hamnade kommentaren i detta inlägg?? Nåja, den skulle inte hamna här men struntsamma.

    Galen människa, btw.

    Posted by Fröken Å | måndag 2 mars 2009, 10:33 e m
  6. Jag tycker denna blogg e kanon, men jag skulle vilja tipsa om en sak.
    Jag var den första eleven och fungerar kanonbra idag.
    Integrationscoaching har hjälpt mig i mycket svåra tider.
    Integrationscoaching är en integrationskurs som syftar till att ge hemlösa och utsatta i samhället, en chans att komma tillbaka till ett normalt liv.
    målet är att göra eleverna till självförsörjande och produtiva människor.
    Medans olika behandlingshem tar 3-5000:- per dygn och efter behandlingen tillbaka till ett liv med soc och utan jobb sa är detta allternativet mycket bättre, billigare och ger mer tycker jag
    Tryck mitt namn och kom till hemsidan!

    Posted by Pierre | tisdag 23 mars 2010, 8:28 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

