//
du läser...
Allmänt

Det är inte så sexigt att planera som man kan tro

Att kicka igång ett projekt på direkten är som att ha riktigt jävla bra sex. Detaljerna är inte så noga, huvudsaken är att det bli av. Och blir det dessutom genomfört så  – O`LA LA!  Bara så ni vet, detta är inte menat att bli nåt slags dörtitåk. Jag suger för övrigt på sånt. Jo, allvarligt! Om man nu inte gillar sexiga hejaramsor 😉

Det var enklare förr, före diagnosen. Då var det bara att sätta igång med grejer, Jag bara kom på nåt och så *POFF* så satte jag igång. Ibland var jag redan igång med nåt och insåg att jag kunde fortsätta… Det fanns inte på kartan att jag inte skulle kunna klara av jordens mest krävande , ogenomtänkta, ogenomförbara projekt. När som helst. Då(f.Di), var jag nästintill det mest kartblinda som fanns, hittade fan ingenstans men kom på något magiskt sätt ändå alltid fram. Till något.

Nuförtiden(e.Di), när jag blivit mer och mer varse om hur mycket struktur jag måste ha för att min vardag ska fungera, är jag illa piskad i varje moment och för syns skull åtminstone, att planera. PLAAAANNNEEEEEEEEEERA. Planera. Hm. Planera? Borde det inte heta planvåra?


En perfekt mall för projektplanering?

Alltså det är inte det att jag inte kan planera, det finns välan inte en adehådeare på denna jord som inte kan det? Nej, utan det är det att planerandet liksom inte hör ihop med resultatet för mig. Det är lite som att vara man och vägra fråga efter vägen när man kört vilse. Det är resan som är målet helt enkelt. Men fan vad svårt hörni, att hålla sig till själva resandet. Det är inte samma sak att planera en happening där massor av människor, tider och platser är inblandade som att planera ett matinköp. Om man nu inte räknar in att man måste se till att komma när matbutiken har öppet, undvika pensionärsruschen på förmiddagen, hålla sig minituöst till listan och dessutom välja den snabbaste kön. 

Heja Heja – ändå dör de

 

Ps. Jag glömde att planera in en poäng 😉

————————————————
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

