//
du läser...
Okategoriserade

Hemma igen från Västerås

Försökte lägga in en bild på ett tåg, men det blev nåt fel.

Jaha, så har man kommit hem från NPF-forumet i Västerås. Tåget anlände i princip på minuten till ett supersnöigt Luleå och det var svinhalt ute! Massor av snö och dessutom isgata. Fasen vad skraj jag vart för att ramla nu igen. Jag har nyss repat mig från hjärnskakningen ju! Jag stapplade försiktigt fram, som att jag hade såna här geishafötter, typ.
Äldsta dottern hämtade å så åkte vi raka vägen till hennes födelsedagskalas (hon fyllde 27!!!). Jag hade glömt hennes födelsedagskort på hotellet, men jag hade som tur var inte lagt i några pengar, för dem hade jag tänkt, skulle jag lägga direkt på hennes konto via Internetbanken. Vilket jag inte kunde under helgen eftersom jag inte hade swedbankdosan med mig. Hon fick sin penninggåva muntligt istället. Och var till råga på allt tvungen att själv påminna mig om att lägga in dem idag. Det gjorde nog inget, tror jag, hon känner sin mor.

Jag är helt slut än. Mest är det pga magsjukan. Jättekul med svår diarré säger jag bara. Jag hade käkat penicillin mot nån urinvägsinfektion i 5 dagar och brukar få ett mag-ras sådana gånger, men inget så hemskt som detta under fredagen. Jag slarvade med medicinen såklart, det stod mycket noga att man måste ta den tillsammans med maten och det är ju inte det att jag inte äter, utan det är det att jag *låååång bortförklaring*. Jag gick ned två kilo under helgen pga det här. Och jag lovar att jag inte är den som behöver gå ner några såna. Nu ligger jag på 57 kilo på 169 cm och har dessutom inte tränat på flera veckor för att jag varit sjuk så jag ser helt slekig ut. Nästan som att jag vore 47 år. Hm, kom precis på att jag faktiskt är 47 och tom snart 48! Så då är det inte så illa förstås :-).

————————————–
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

4 thoughts on “Hemma igen från Västerås

  1. men hallååå eller, du är ju vacker som en dag ju 😉
    Det var skitroligt att träffas, och få ett ansikte på dom man ”pratar” med på nätet.
    Det där med tröjan, eeeeh…. vilken tröja`????
    skojar 😉 jag ville ju köpa en tröja, men vi var tvungna att rusa iväg till leksaksaffärn då gubben lovat barnen att jag hade present med mig hem. *tack för den*

    Tåget gick 16.08 så jag hann liksom inte rycka tag i dig efter mötet.
    Men jag får väl beställa av dig på det fantastiska nätet 😉

    Jag ska i fortsättningen komma ihåg att lyssna snabbare när du pratar för fort , 😉 haha

    Posted by majsan67 | måndag 30 mars 2009, 8:29 e m
  2. Hoppas din kropp är snabbsmart och kryar på sig. Det är vad jag ordinerar i alla fall.

    Ser fram mot att läsa mer om mötet, när ni pallar, om ni pallar- ja, du vet.

    Hej!

    Posted by Psyk | måndag 30 mars 2009, 8:51 e m
  3. Snabbsmart . Ja, det får vi hoppas. Hörrö, jag och Majsan kom på att vi skulle ge dig detta ord: Pladra.
    Det är som pladdra – fast i slowmotion. Skitjobbigt om man är sån som lyssnar väldigt fort… kan man säga 😉

    Posted by Tant Rasch | måndag 30 mars 2009, 10:08 e m
  4. Tack detsamma! Gjorde ett inlägg om våran träff alldeles nyss! 🙂

    Posted by Tant Rasch | måndag 30 mars 2009, 10:09 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

