//
du läser...
ADHD - NPF, Damptanterna

Vulkansten kan rädda liv hos personer med ADHD!

 
Vulkansten på Island Foto: Jörgen Larsson jlfoto.com

I går morse när jag satt och käkade frukost framför min samlade postskörd efter västeråsvistelsen, satte jag nästan kaffet i vrångstrupen; Man har nämligen kommit fram till att vulkansten från Island funkar perfekt för folk som har ADHD och därmed har koncentrations- och uppmärksamhetssvårigheter!  Det har t.o.m forskats mycket länge på detta. Vulkansten är också bra för dem som brukar drabbas av kortare perioder med tankspriddhet!  En stor fördel, läste jag, är att även allergikerna inte kommer att utveckla Aspergilus fumigalis lika lätt.  I varje fall inte i sin hemmiljö.

Jag höll på att skratta på mig – Vilka dumheter. Det bara måste vara ett aprilskämt tänkte jag. Men icke det. Den var nämligen daterad förra veckan! Jag kollade för säkerhets skull med ett par pålitliga källor och fick det bekräftat. Mycket riktigt, man har kommit fram till att vulkansten är en mycket bra lösning för att förhindra de tråkigaste konsekvenserna av glömska som drabbar vår omgivning svårast. Konsekvenser som varje vecka, varje dag, ja banne mig stundligen, drabbar personer med ADHD.  Speciellt oss damptanter, inbillar jag mig.

Visserligen har förstås vulkansten sina begränsningar, precis som omega-3 och centralstimulerande preparat som tex Concerta och Ritalin, men vulkansten är ändå bättre än vattenkristaller och det gamla goda allersknepet med vattenledande garntrådar. Man kan dessutom ha vulkansten framme utan att skämmas, som prydnad rent utav! Och ändå verka HELT normal. Som vilken kapabel blomvattnare som helst.

Här finns f.ö en länk för mer information om denna formidabla upptäckt som kan rädda livet på dina favoriter bland nära och kära.

———————————————-
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

2 thoughts on “Vulkansten kan rädda liv hos personer med ADHD!

  1. Jag vann precis några Hoya-auktioner på Tradera, o där tipsade säljaren mig om att odla dom i Vulkansten. Jag hade knappt ens hört talas om denna stenen förr, så jag googlade lite, o fann då bl.a. din blogg… Jag har ju dessutom ADHD så jag får la ta o köpa hem några kg, va? Tydligen så är minsta mängden man kan köpa 8 kg… *ler*
    Det ska bli spännande o se hur jag får dom att växa i denna vulkansten… 😉

    Posted by Nilla | måndag 23 maj 2011, 8:56 f m
  2. Jag odlar alla mina hoyor(201st) i vulkansten.
    Och faktum är att hoyorna ääälskar denna sten, växer så det knakar:)
    Dessutom har jag ADHD, vet ej om det haft någon effekt på mig:D

    Posted by Kathrin | lördag 1 oktober 2011, 11:52 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

