//
du läser...
Allmänt

Jag gillar också listor

Snodde denna av fröken Å 
 
– Smeknamn? -> Mamma och när det vill sig 😉 ; Älskling.

– Låt just nu? -> ”Mors lilla Olle” En av de där melodierna jag nynnar på hela tiden när jag är för mig själv och det är snurrigt i tillvaron. Jag blir fan galen av dem, varför måste jag sjunga samma visa om igen hela tiden? Och varför barnkammarvisor?

– Beroende av? -> Menas det som typ glasögon eller sprit eller nåt? Jag fattar inte.

– Vem behöver du mest just nu? -> Min hund. Jag saknade honom nåt så obegripligt mycket när jag var i Västerås.

 – Vad tror folk om dig? -> Beror på i vilket sammanhang, men som jag fattar det tror nog väldigt många att jag orkar med mer än jag vet att jag gör.  Dvs, att jag är fruktat ”stark”. Och att jag inte lyssnar. Men det gör jag. Till en viss gräns..

– Vad får du oftast komplimanger för? -> Att jag är snygg, utstrålar energi och är väldigt bra på väldigt många saker.

– Vad säger du för att imponera på någon? -> Att jag är imponerad av henne/honom. Om jag är det på riktigt, ur hjärtat, alltså. Det är inte ett dugg bakvänt att säga så om man förstår NÄR och VARFÖR det här funkar som bäst.

 – Hur imponerar man på dig? -> Genom att vara sig själv och stå för det utan att försvara eller förklara sig utan anledning. Och gissa om jag märker på tre röda om man inte är det. Men bara för att någon är sig själv behöver ju inte jag gilla den personen. Jag har stor respekt för dem som bara är.  Ingen alls för dem som inbillar sig att de är, eller egentligen är.

– Vad står det i ditt senast inkomna SMS? -> Hur mycket ris behöver du? Ska det vara utslaget?

– Har du haft sex idag? -> Nope.

– Nästa mål i ditt liv? -> Att göra mig fri från en massa underliga livsregler jag släpat runt på.

 – Hur svarar du i telefon? -> aD´elene

 – Vem ringde du senast? -> Anna

– Vad sa den du senast pratade i telefon? -> Att jag är bäst! (Herregud, vi snackade i evigheter och bägge har ADHD + )

– Antal sömntimmar inatt? -> 4

– Sov du ensam? -> Nej. Jag sover alltid med Roofer. Han är så himla gölli! Snarkar å låter i i i när han drömmer.

– Brukar du komma i tid? -> Hör och häpna – Allt oftare! Rätt dos Concerta, handin och massor av tidsträning börjar ge resultat!

– När mår du som bäst ? -> När jag äntligen är klar. Typ.

– När blev du fotad senast? -> På dotterns kalas.

– Hur känner du dig nu? -> Irriterat hyper.

– Vanligaste färg på dina kläder? -> Väggfärg och foundation.

– Är du smart? -> Japp. Över medel till och med. Jag är skytsam också. En mycket förtjusande egenskap.

– Vad saknar du? -> Ett fast kärleksförhållande med en: snäll, tjuvrolig, layd back, ickerökande, tillitsfull, hångelvänlig och konfliktbegåvad karl som bara ÄR. Och från norr. Det ni! 😉

– Hade du en bra kväll igår? -> Jorå.

– Favoritdryck på morgonen? -> Kaffe.

– Är du blyg? -> Ja faktiskt är jag det. Men det märks inte så ofta. 

– Tror du på kärlek vid första ögonkastet? -> Nej, men omedelbar attraktion! Å sen å får känna in eftersom..

– Vad skulle du gjort om du var kille för en dag? -> Svårt att säga. Jag är inte så attraherad av tanken. Skottat rent gården på en timme – om jag hade musklerna för det.

– Vem/vilka har betytt mest i ditt liv? -> Mina ungar.

– Är du nöjd med ditt liv? ->Nöjd? jo, förmodligen. Inte att saker och ting har blivit som de blivit eller så, men jag känner mig inte pressad över att ”åstadkomma” något för eftervärlden.

– Är du bortskämd? -> Nej, däremot brukar jag ha riktigt tur när jag verkligen behöver den.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “Jag gillar också listor

  1. Att ha låtar på hjärnan. vet du, det gör mig FÖRBANNAD, på riktigt!!!! Jag bir galen!

    Posted by Fröken Å | fredag 3 april 2009, 2:08 e m
  2. FÅ: Har du koll på vilka du favoriserar?
    på apoteket förra veckan började personalen nynna med Änglamark när de satt och klistrade alla de där lapparna på alla de där förpackningarna – och skyllde på mig . Jag var inte ens medveten om att jag satt och nynnade melodin när jag väntade (jag sjunger sällan texterna) Men Änglamark och Stilla Natt brukar jag tydligen varva med, enligt dem (på APOTEKET!!!) Det är ett litet apotek.

    Posted by Tant Rasch | fredag 3 april 2009, 3:13 e m
  3. urk, jag har en lennon-låt som jag älskat som jag haft å många ggr i huvudet att jag nästan hatar den. annars: nej!! jag vägrar tänka efter, då är det ju kört igen!!

    Posted by Åsa | söndag 5 april 2009, 2:50 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

