//
du läser...
Damptanterna

Grannfejden – 3:e säsongen

Fredag till lördag natt
Väntar på att yngsta dottern ska komma hemsmygande. Tills dess är deet mammajour. Passar på att blogga lite till om.. hm..

Jo!


Robert Aschberg och Jonas Gåde

I förmiddags såg jag reprisen av Grannfejden från igårkväll på Tv3 Play. Grannfejdens 3:e säsong drog igång igår och jag har följt varenda program i de förra säsongerna med stort intresse. Vet inte hur programmen kommer att utspelas i år och med vilka som medlare. I gårdagens program om minigrisen Trynet som vägde nästan 80 kg, så var det Robert Aschberg och konfliktlösaren Jonas Gåde som hjälpte grannarna att försöka enas om vad de var eniga om. Det enda jag inte gillade var att de bytt färg på alla grejer. Vad var det för fel på det blå? Jag som är symbolfixerad vet ju att den blå färgen står för kommunikation. Byt tillbaka genast!

Jag bara älskar det här programmet. Det måste vara oerhört svårt för dem som det blivit så här infekterat för som i de här programmen. Jag tycker att det är modigt av dem att ställa upp faktiskt. Det är verkligen idiotiskt hur en konflikt kan urarta och vad prestige kan orsaka för konsekvenser för den som absolut ska ha RÄTT och inte är beredd på att ge sig en enda millimeter om småsaker som går att lösa på en gång. Att folk väljer att inte umgås med varandra pga att de inte är överrens är väl en sak, men att börja terrorisera varandra och ge igen för något som ingen till sist vet varför det började, är ju helkoko.

Igår var det en dam som inte kunde sluta upp med att bråka. Man fattade ju att det var för att hon kände sig förorättad och att hon sökte efter något att bråka om. Något som gjorde livet värt att leva… 😉  Hon trodde att allt grannen med grisen gjorde, gjorde grannen för att jävlas och då gav hon igen. Hon var helt SÄKER på att hon hade rätt och dessutom var det hon som kontaktat Grannfejden. Och hon hade hjärntvättat sin gubbe till att hata grannen också anser jag. Personligen tänkte jag att det var väl det enda sätt han kunde hjälpa sin fru på, eftersom man förstod att han inte led på samma sätt som henne av att ha grannar som hon var tvungen att parera en massa inbillade terroristattacker från.. Man hjälper till så gott man kan bara. Robban och Jonas gjorde det bra. De är dessutom busigt respektfulla bägge två och därför b lir det också roligt utan att det sker på deltagarnas bekostnad.

Jag är barnsligt småförälskad  i Robert Aschberg. Antagligen för att jag tycker att han är så oförutsägbart förutsägbar. Och snäll. Tokig – absolut!  Han klampar fram som den värsta damptant! Ja faktiskt, om det hade gått att nominera en hedersdamptant, skulle jag helt klart nominera Robban Aschberg.

—————————————————————–

Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , , , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

