//
du läser...
Allmänt

Planera för ålderdomens framfart i tid


När jag blir så pass skröplig att jag behöver en rullator skulle jag vilja ha en i superlättmetall som är utformad som en lära-gå-stol, inte som de här håll-i-dig-så går-vi. Jag tycker det verkar mer praktiskt med en rullator som även ger stöd bakåt och som man kan sätta sig när man står i kön på affären jämfört med de där rullatorerna gammeltanterna drar omkring på nu.

På vintern när det är halkigt t.ex, inte vill jag stappla bakom en rullator då! Och vara tvungen att försöka krångla den över trottoarkanter och sånt med risk för att halka och halvt slå ihjäl mig och göra mig totalt beroende av min omgivning, istället för att slå ihjäl mig helt (som dessutom skulle lösa problemet). Näe, det vore enklare att göra som bäbisarna i sina gåstolar. De kör i full fart framåt, och när det kommer en tröskel eller en kant av något slag, lyfter de bara över stolen i farten och fortsätter.

Måste promota en sajt som jag hamnade på när jag letade efter en bild på en pimpad rullator, även om jag inte hittade någon.
Harmonica man.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

2 thoughts on “Planera för ålderdomens framfart i tid

  1. Ho, ho. Pensionär i babygåstol på snöiga norrbottniska vägar och trottoarer – det skulle vara intressant att få uppleva.

    Posted by genrep | fredag 24 april 2009, 9:27 f m
  2. *wow* vet du vad jag har också klurat på detta, för inte så längesedan och just detta att kunna sitta ner i kön, utan att måsta vända mig om och sitta på den dära lilla plattan framtill 🙂

    Kanske vi får skissa på en modell?

    Hoppas ni har en bra dag och att solen skiner på er också!!!

    //Mi@

    Posted by Mi@ | lördag 25 april 2009, 2:35 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

