//
du läser...
Allmänt

Max lever!

HA! Jag visste det! Hela vintern har jag funderat över vart min tama daggmask Max och Maxine försvunnit, jag polisanmäde det till och med. Men just det borde jag inte ha gjort. De såg så konstiga ut, bad mig vänta i ett av deras kontor. Och när jag satt där och sörjde min kära Max, orolig för att kanske fallit offer för ett nidingsdåd (man har ju hört så mycket om psykopater. De börjar ofta med plåga flugor och det borde även innebära att daggmaskarna är i fara)  så när doktorn kom sa jag att det var ett skämt, inte har jag nån tam daggmask som jag vill anmäla försvunnen och skrattade så där sanningsenligt som bara Tant Rasch kan, hela vägen ut från polishuset.

Och så idag kom han glatt krälande med Maxine glatt vinkande bakom sig. Oj, så glad jag blev. Nu är det varmt nog att komma och hälsa på igen, sade han och ville dessutom följa med på gymmet.  Så nu blir det att skynda sig.  Body Pumpen nästa! Hoppas att han kommer att tycka det är kul.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “Max lever!

  1. >Hahahaha!! 😀

    Posted by Fröken Å | torsdag 30 april 2009, 1:16 e m
  2. Tant Rasch!

    Long tajm no see. Och jag som faktiskt blir glad av bara namnet Tant R-a-s-c-h, det rullar liksom fin på tungan. Hehe.

    Whatever, grattis till maskåterkomsten! 🙂

    För mig så har det hänt en massa saker, om du minns mina problem med sambon som inte var snäll, då han måste ha fått en stor jävla grej i skallen för han bara FÖRSTÅR helt plötsligt.

    Han förstår alla gånger han betett sig illa, han erkänner, han tar ansvar, han ångrar. Hans självkänsla är below zero och hans ilskedepåer välfyllda, vilket förbryllar honom, men han erkänner varenda del i hans psykiska misshandel av mig och han vill verkligen förhindra att det sker igen, eller han menar det kan det inte göra då han förstår nu. Tidigare tänkte han enbart från sin synvinkel, och nu har han fattat att det finns miljoner sidor att se på saker ifrån.

    Så jag ställer frågan; vad tror tant om diagnosen? Kan man verkligen ändra sig, när man betett sig så jävla illa? Om det handlar om förståelse och brist på sådan?

    Där har du en nöt att klura på! 🙂

    Posted by babyborderline | lördag 2 maj 2009, 8:48 f m
  3. Babyborderline.

    Tack, ja jag är sååååååååååååå lycklig för att han e tillbaka. Max ligger intrasslad och sover så sött i sin lilla kompost just nu.

    Nöt ja..
    Jajamensan, jag tror absolut att man kan ändra på ett svinaktigt beteende om det var självinsikten som saknades.
    Frågan är på vilken sikt man tänker sig det. I din boyfriends case handlar det kanske mest om att han vill känna sig trygg på direkten, och det är meningen att du ska ge honom den. Han gör som så många andra gör i samma läge – säger precis vad som helst för att slippa känna sig som han gjorde. Självinsikt kan komma snabbt, men det tar jääääättelång tid att sinnesförankra den. Om ni bestämmer er för att försöka igen skulle jag, om jag var dig, kräva att han söker hjälp för egen del för sin osäkerhet och kontrollbehov samt att ni börjar någon slags parterapi för att få en hållbarare relaqtion – i förlängningen.

    Försök att få tag i den här böckerna:
    Kvinnor som älskar för mycket, Robin Norwood
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172631716
    Hemligheten
    http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127115216

    kram påräj

    Posted by Tant Rasch | lördag 2 maj 2009, 11:37 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

