//
du läser...
ADHD - NPF, Damptanterna

Damptanternas engagemang kan göra skillnad!

Idag hörde jag ännu en sån där berättelse av en Damptant som nu kämpar på som attan för att få igenom en ny världsordning i sitt alldeles eget universum. Hon har länge sett sig själv som en obetydlig kraft i det och trott att hon inte kunnat göra något åt sin egen situation, men så har något fundamentalt hänt i hennes liv som gör att hon börjat tänka om! Och jag tänkte…

Vi är duktiga på att påverka vi Damptanter. Även oss själva! På gott och ont. Och det är det där driftiga inom oss jag vill åt nu… Vi är oerhört snabba på att hålla brandtal, massmobilisera oss och genast sätta igång med att försöka driva igenom det vi brinner för.

Allt det där konkreta damptantsengagemanget tycker jag att vi seriöst kan börja samla ihop på någe vis… å så gjorde jag en ansträngning ikväll… Alltså, jag BÖRJADE göra en ansträngning som inte är riktigt klar alls, men det har ju ingen som helst betydelse egentligen kom jag på. För nu behövs det fler som dräller in och delar med sig av ”sin skillnad”.. Jag tänkte nämligen att en maktbalansen mellan oss skräcködlor och den rådande samhällsordningen kan behöva pådampas redan på gräsrotsnivå – trots att vi kanske brinner för lite olika saker eller under olika politiska fanor. Npf är ju ändå alltid Npf – i vilken form den än gestaltar sig.. 😉

Om det är en bra idé märker vi ju snart 😉
Nå, så häv er iväg å kolla´rå!

http://damptanterna.wordpress.com/

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

6 thoughts on “Damptanternas engagemang kan göra skillnad!

  1. Det här återkommer jag till. Nu ska jag gå i superterapi!

    Posted by Flingsalt | onsdag 27 maj 2009, 9:44 f m
  2. Vad bra att du känner så, för jag tror på den här idén även om jag anser att den får sjunka in långsamt. Gräsrotstanken måste råda, du vet 🙂

    Superterapi?
    Är vad det låter? 😉

    Posted by Tant Rasch | onsdag 27 maj 2009, 4:01 e m
  3. Att DAMPTanter har potential att förändra något var en magkänsla jag fick redan när jag först sprang förbi namnet någon gång i höstas. Var bara en känsla.
    Hur de kan förändra – vet jag inte.
    När de kan förändra – vill jag inte gissa.
    Vad de kommer att förändra – kan jag inte gissa.
    När resultatet av förändring börjar visa sig på en större skala – har jag verkligen ingen aning om.
    Men att jag fick känslan av att en gömd arme av PansarDampVagns-förare hade börjats bygga upp – DEN – fick jag verkligen omgående av någon anledning!
    Är nyfiken på framtiden, och vad tiden skall visa för mig…
    🙂

    Posted by Dr Sigmund Zoid | onsdag 3 juni 2009, 1:10 e m

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Damptanterna – the – real « Florsocker - fredag 29 maj 2009

  2. Pingback: Damptanterna – the – authentic « Frk Färdig - fredag 29 maj 2009

  3. Pingback: Damptanterna – the – real | Frk F - söndag 2 augusti 2009

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

