//
du läser...
Damptanterna

Tant Rasch recenserad av The Critics

Igår var det mors dag. Det uppmärksammades lite här och var i bloggvärrlden. Här hemma också. Jag är ju inte bara damptant, jag är en mamma också – en damptantsmamma. Eller nåt 😉

Gissa vad jag fick i morsdagspresent av min äldsta dotter Martina?
En bloggrecention på The Critics! TANT RASCH – din damptant i vardagen
Inte visste jag att hon skulle börja skriva där. Va kul! Hon är faktiskt värsta språkpolisen, det har hon efter mig. Inte enligt henne själv om man läser hennes recension förstås. Men ändå… Ja, de flesta av er känner inte henne, men om ni tänker på att hon har en intellektuell och mycket klinisk humor, inser ni snart att kritiken är svidande. 😉
Ska bli vääääldigt intressant att följa hennes recensioner i fortsättningen.

Jag borde nog ändra på en hel del enligt den kära dottern, som påstår att min blogg ibland blir mycket långrandig och inte är speciellt funktionellt upplagd. Ihopsatt med ståltråd typ.. Okey, inte med de orden, men något liknande. Även om det kommer i en kärleksfull ton – det var ju ändå Mors Dag!
Hon har i varje fall sett mina ansträngningar. Det var ju snällt. Mina fina listor tex. (dem är hon uppväxt med för övrigt, jag är en extrem list-person) Har någon annan sett hur jag ansträngt mig för att få ordning på alla ”senaste” t.ex? Visserligen är de delade i 3, 5 och 7.. men ändå. En regnig dag ska jag även försöka att försöka kategorisera alla dessa inlägg. Något jag inte tänker skärpa till mig med, är min förtjusning att göra om designen lite eller mycket, mellan varven. . men minimalistiskt – no way! hahahaha

Min älskade dotter Martina har själv ett par, tre stycken bloggar.
Hennes personliga ”vardagsblogg”;
I’m not here för yoyr entertainment 
Bokbloggen, som för övrigt ligger högt på bokbloggtopplistorna *stolt mor-smajlis*;
Ett hem utan böcker – är som en kropp utan själ
Här sambloggar hon om film med 3 andra ”nördpolare”;
The return of the cineast

Här har för övrigt Flingsalt (Nike + Frk F) Criticskollega till Martina, lagt in en dialog som hon haft med en annan av mina bloggvänner Jonas (psykbryt.com) på facebook om recensionen . FB som jag inte är med på för den som undrar. Ja ids int’. Jonas skriver nåt kul, han trodde inte att det var möjligt att recensera Tant Rasch. Det tar jag absolut som en komplimang!

Å inte vet jag vad man ska säga när man blir recenserad. Tack?

Tack! Å puss påräj min unge!

😉

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

12 thoughts on “Tant Rasch recenserad av The Critics

  1. Min värsta farhåga var att du skulle upptäcka recensionen precis lagom till eftermiddagskaffet framför datorn, att du skulle fumla med koppen, bränna dig på kaffet och sätta skorpan i halsen.

    Men det gick ju bra! 🙂

    Posted by Flingsalt | måndag 1 juni 2009, 6:30 e m
  2. Mmm 😉 ja det var väl ungefär det jag gjorde kan man säga, jag blev helt hispig innan jag fattade – eftersom jag faktiskt sagt till en ”viss person” som också brukar skriva recensioner på The C (vem det nu kan vara) att jag inte skulle vilja bli recenserad. Hahahaha

    Dotra däremot, hade ju ingen aning om det. Tvärtom, det gladde henne att få kritisera sin mor det första hon gjorde *skrattar gott*

    Posted by Tant Rasch | måndag 1 juni 2009, 9:20 e m
  3. Nä, jag menade inte att du ska göra bloggen minimalistisk… eller korta ner inläggen! Recensionen är faktiskt nästan inte kritisk alls, men jag kan inte skriva översvallande om så mitt liv hängde på det. 😉

    Om du läser noga så ska du se att jag egentligen hyllar dig oreserverat. =) På mitt sätt!

    Posted by Martina | måndag 1 juni 2009, 9:22 e m
  4. Nä, Lene – den var inte kritisk alls och du ska definitivt inte ändra på nånting. Så vida du inte känner för att möblera om alltså. Jag är själv på väg att klura ut en ny look. Tror att behovet av förändring har med genialitet att göra….(kan omöjligen finna nån annan förklaring).

    😉

    Posted by Flingsalt | måndag 1 juni 2009, 10:51 e m
  5. Åh- men det var självklart en komplimang. Sedan håller jag inte med dotra om språket, för om det är någonstans där det ordning så är det här. Och så vet jag att dotra ser saker på dotras vis, och ingen annan, utefter ett antal beröringspunkter som vi andra kanske inte gör. I positiv bemärkelse. Och det var fint och varmt skrivet…ju. HAHA, skulle du och jag tävla i stavfel så känner jag mig som en given vinnare.

    Att sedan layouten ständigt skiftar här i härlighetens tecken, well, det ser jag som ett bevis på att man är människa. Människa som är integrerad med blogg. De skall mötas. Tänk vad trist allt skulle bli om det var likadant hela ti’n. Så är det ju inte som människa. Och inte som blogg. Nej, det skulle man ju inte idas!

    Jag ska skriva något mer ordenligt om allt det här på blögga min snart, jag håller bara på med massa saker och kan för tillfället inte fokusera eller veta exakt var jag sprida ut min nötnärvaro. Men jag har lagt till dig på Twitter! Jorå. Sen så hittar jag dig inte på Facebook (jo, den här bloggen, och så gruppen ”Vi som heter Lene Rasch” HOHOHO) men ingen Tant Rasch the real. Nåväl. En sak i taket. Du får väl bekanta dig med Twitter, om det nu är något vidare att bekanta sig med. Men det är roligt att följa vissa Tech-grejer och så. De är så ambitiösa, du vet. Massa länkar och klicktjosan. Annars känner jag inte många där, bara småpratar, ser att det finns vissa viktiga männsikor där också som tar sig själva på mkt stort allvar. Roande, ja. Fast varför inte lite sällskap till kaffet vid datorn och skita ut en och annan tweet.

    Nu svamlar jag för har jag kommit in på kaffe. Godnatt och kram!

    Posted by Psyk/Jonas/Bippo/Damptant/osv | tisdag 2 juni 2009, 12:35 f m
  6. Martina, kära dotra och Flingsalt, kära du. Vad ni är aspiga. Här blir jag kritiserad på ett konstruktivt vis. Var snälla och håll fast vid det. Det kändes ju jätteroligt!

    Hyllningen gick in och jag håller verkligen med om hur fantastiskt min blogg TANT RASCH är. Jag är ju jättestolt över den. SÄRSKILT över att jag är väldigt engagerad – ett inlägg i taget..
    Jag är ju mitt eget största FAN liksom.

    Jag borde egentligen börja hylla mig själv oftare – men det ryms inte mer på bloggen. Inte IRL heller.. Eventuellt i någon av listorna då hehe.

    Posted by Tant Rasch | tisdag 2 juni 2009, 8:18 f m
  7. Jonas: NU förts såg jag att du lagt in din kommentar, vete fasen varför den skulle modereras? Nåni. 🙂

    ”kan för tillfället inte fokusera eller veta exakt var jag sprida ut min nötnärvaro”

    Utveckla nötnärvaro. *giggeling´sound*

    Posted by Tant Rasch | tisdag 2 juni 2009, 4:51 e m
  8. Vad roligt att ha en dotter i den åldern då man kan bolla och till och med bli recenserad! Min är tio och det kommer så smått och klart känns det skönt att ens barn blivit intresserad av språk, när man själv gillar det!
    Är det typiskt ADHD att verka långrandig?. Jag vet inte, men jag känner igen mig. Ibland får jag dela upp ett blogginlägg i tre olika inlägg, med minnet av skolans uppsatsskrivning att hålla ihop ett ämne åt gången. Och så är det så mycket känslor, tankar och reflektioner om dem som ska få plats. Kanske därför det är så skönt att skriva, för att sortera upp lite?
    Jag vill också bli slaktad på the Critics. Måste vara beteendet som min ADHD-teraput kallade uppsökande verksamhet för att något ska hända? 😉

    Posted by bloggmalplace | onsdag 3 juni 2009, 10:59 f m
  9. Hej

    Nu har jag bytt portal igen…suck…men här får det bli nu.

    Du har något som är till dej på min sida.;))))

    Posted by Fancy Sweden | onsdag 3 juni 2009, 4:22 e m
  10. Hej bloggmalplace. Jo, det är roligt att ens ungar är språkintresserade. Näe , jag tror att det är lika vanligt med bägge dera, men jag har kommit fram till att jag irl berttar samma grej ur flera infallsvinklar. Jag tror att det handlar om detta med inlärningsproblematiken man uppfattar hos andra och man försöker hitta vägen fram till den andre.

    Slaktad..usch näe. Uppsökande verksamhet hahahaha

    Fancy Sweden: Tsck!

    (jag har fått en award! :-))

    Posted by Tant Rasch | torsdag 4 juni 2009, 1:14 f m
  11. Tack! heter det, inte Tsch..

    Posted by Tant Rasch | torsdag 4 juni 2009, 1:16 f m

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pingback: Tipsrunda II | Psykbryt.com - onsdag 3 juni 2009

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

