//
du läser...
Okategoriserade

Gamla vänner blir som nya – när man hittar deras blogg

Emil

Emil Löfgren

Den här artikeln om mig i helgen i C-magasinet har gjort att en hel del folk från förr i världen har hört av sig. Flest via telefon, mail, sms men ett par stycken har skrivit här på bloggen.

Roger från Radio Luleå som jag jobbade ihop med där, hörde av sig igår via Gästboken. Han spelade med i ett undergroundband och hade lika långt blont hår som jag (ja, jag har eg. blont hår)  å så dyker Emil, som var min arbetspartner på datorteket här i Luleå 98-99 typ, (vi jobbade i par), upp här idag. Inte för att jag är säker på om det är för att han har läst artikeln han hittade hit mitt i allt, men troligast äre ju så.

Jag ska ta och maila honom sen idag, men jag tänkte jag skriver det här först så ni hinner in på hans blogg å besöka honom 🙂  

Elof, Kotten och Åräng Boström
Sir Elof Musikern, egenföretagaren, telia-nörden. Kotten= Sambon, hemmafixaren, soffpotatisen med små fötter. Åräng Boström= Pojken inom mej som aldrig växer upp. Drömmaren, clownen, the daredevil…

Snacka om chock jag fick när jag såg fotot av Emil på hans blogg. Han har ju blivit stor! Va? När hände det? Jag minns ju Emil som en pojk, en ung man med jäkligt mycket mogen man i sig, men ändå, borde inte han vara typ bara 25 fortfarande?  

Emil hade en liten kopparsnok och kunde ta mig fasen allt om datorer. Jo just det, han spelade gitarr.. bas?  Äh, jag minns en massa grejer och jag tror det mesta är rumsrent.Han hängde ihop med Ronnie på fritiden.  Emil och Ronnie  (har skrivit om Ronnie , även om jag inte skrev han namn) hade varit bästisar i åratal och nu hade de hamnat tillsammans på Datorteket som datorhandledare bägge två. De stannade ofta kvar efter jobbet och spelade Quake. Var med i turneringar och sånt har jag för mig.  

Emil var en sån där som alla gillade direkt. Är han förmodligen än idag. Han var lugn, glad, såg folk och lyssnade på dem. Det var intressant att se hur han var med människor som vädjade till hans empati.  För en del misstog sig på hans yttre tror jag, han såg så snällsnäll ut liksom. Och han var nog nåt av det mest icke-dömande jag träffat på. Han lät folk vara som de var så länge de inte försökte dupera honom, då platsade han dem resolut i korgen omedelbums – utan förvarning. På ett supersmidigt vis. Jag är mer brutalt lagd, så vi matchade varandra mycket bra. Perfekt.

Nåt jag minns var att jag och Emil sällan hade ”normala” samtal. Det var mycket Papi Raul-dialekt även när vi satt och snackade om vanliga saker eller hur djupa grejer som helst, för Emil var lika förtjust i Papifiguren som jag.

Ungefär så här lät det, (även) när vi skulle planera nåt viktigt (och ni måste tänka er TVÅ stycken papi)

Oj, näe vad klockan blev mycket på en gång –  måste sticka!

Ha´re

 

ps. Hej elof 🙂
har lagt in din blogg bland mina länkar under E och så under 3 senaste , läste ett antal inlägg, du funderar på samma sätt som förr hahahahaha

Kram påräj.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

