//
du läser...
ADHD - NPF

Jenny Ström om att leva med ADHD

Dessa har ett par år på nacken men ändå…
Oj, vilken bra intervju med Jenny Ström av SVT24.
Ni bara måste se den. Den är drygt 8 minuter lång (till de rastlösa: men värt varenda minut), inleder med hur Jenny visar en massa kognitiva hjälpmedel från sin visningslägenhet, tillika sitt eget hem och sen fortsätter inslaget med en personintervju med Jenny som är suveränt bra! Och intervjuaren verkar för en gångs skull i de här sammanhangen, ha läst på. Eller i varje fall inte vräkte ur sig de klassiska idiotfrågorna av typen;  ”Vad innebär egentligen den här sjukdomen?”  

Nästa är ett lokalt inslag med Jenny. Direktsänt.

Jag gillar att hon avrättar fördomar och okunskap utan pardon. Jag gör det själv, lika bra att ta sånt direkt, men hon är smidigare än mig.  Om det är det att hon är sörlänning?

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

8 thoughts on “Jenny Ström om att leva med ADHD

  1. Nu har jag ju kikat runt lite igår och nu på morgonen och hittat vars man kan beställa en sådan där snygg tröja *haha*
    så lagomt till sjukpensionen ska jag beställa en!

    Skulle gärna vilja ha med eget tryck *fniss* kan man få beställa det?
    Skulle vilja ha nått på svenska…

    //Mi@

    Posted by Mi@ | lördag 4 juli 2009, 8:05 f m
  2. Igår vaknade jag och hade frasen Jag vill bara lite raschpekt i huvudet. Skulle komma in och berätta det, för jag tyckte det var roligt, men nätet trilskades.

    Posted by alfapetsmamma | lördag 4 juli 2009, 9:53 e m
  3. Oj, förra inlägget blev avhugget, det var ju helt ointressant eller irrelevant att jag inte skrev förrän nu. Skitsamma.. Det jag skulle säga var att det var roligt att få SE Jenny Ström (som lät vettig och bra), eftersom min utredningsläkare flera gånger sa att han tyckte jag påminde så mycket om henne och jag har undrat varför. 🙂 Nu kan jag inte för mitt liv se vad som skulle påminna om henne hos mig, men det är en annan femma, nu fick jag iaf möjligheten att checka av det. Tack!

    Posted by alfapetsmamma | lördag 4 juli 2009, 10:04 e m
  4. Fast Lokalteve-inslaget är bängt, eller snarare, det hackar.

    Posted by alfapetsmamma | lördag 4 juli 2009, 10:08 e m
  5. Blir såååå nyfiken på vem din läkare är (maila mig gärna på info@jennystrom.com)

    Posted by Jenny Ström | söndag 5 juli 2009, 11:49 e m
  6. Hej Jenny, jag råkade maila dig innan jag såg att din fråga riktade sig till alfapetsmamma och inte till mig 🙂

    alfapetsmamma: Tack för det uttrycket. Det är ju jätteroligt! Raschpekt! hahahahahahaha

    Mi@: Ja, beställ en du.:-)
    Och nej, just nu finns det inga med svensk text och det blir för struligt att hålla på att administrera detta om det blir för många olika.

    Posted by Tant Rasch | onsdag 8 juli 2009, 3:39 e m
  7. Och jag har mejlat Jenny i min tur, så allt är lugnt. Eller, DET är lugnt, just nu.

    Ja, raschpekt var lite roligt. Bara så konstigt att jag vaknade med ordet på tungan…? Min hjärnas vägar äro i sanning outgrundliga!!

    Posted by alfapetsmamma | onsdag 8 juli 2009, 8:23 e m
  8. Hahahahahahaha A: Var rädd om din hjärna. Den tänker roliga vägar!

    Posted by Tant Rasch | onsdag 8 juli 2009, 11:48 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

