//
du läser...
Okategoriserade

Jag har fått en SAAB 99

saab99

…men den ser knappast ut så här 😉

Det är som tur är inte jag som ska fixa igång den heller, vilket inte ska vara nåt större problem trots att den har stått länge. Det blir lite småfix som att sätta in ett nytt batteri och det vanliga ni vet, besiktningen ska inte vara nåt problem heller säger de som kan det här.

Jag har tyvärr ingen aning om det viktigaste – vilken färg det är på lacken och inredningen 😉
Årgången vet jag inte heller, men de tillverkades mellan 1968 och 1984 typ… så nåt sånt är det väl.  X:et hämtar den imorgon hos sin särbos X uppåt inlandet någerst. Vilken är den som skänker iväg bilen till mig. (Gud vare tack för X hör ni!)

Jag gillar SAAB. De ligger svinbra på vägen. Och en gammal bil går inte särskilt fort som tur är heller. 110 typ, sen brukar de börja protestera. Min förra, en SAAB 900i från 1987 tror jag det var, höll jag vid liv så länge att mekanikern grät av lycka när jag till sist lät den gå till skrothimlen.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

6 thoughts on “Jag har fått en SAAB 99

  1. Jag älskar också SAAB! Vill också ha…

    Posted by Fröken Å | söndag 12 juli 2009, 3:28 e m
  2. SAAB… En underbar bil! 🙂

    Posted by Börje Frylmark | måndag 13 juli 2009, 4:07 e m
  3. Grattis till den ”nya” bilen 😉 Må den gå många mil ännu.

    Posted by diana | torsdag 16 juli 2009, 5:07 e m
  4. Tackar, ja SAAB är bara så bäst!

    Posted by Tant Rasch | torsdag 16 juli 2009, 6:05 e m
  5. Lycka till med bilen.Lite nostalgisk blir man allt. 🙂

    Posted by marina | måndag 20 juli 2009, 9:40 e m
  6. Wow, vilken pärla..jag minns min första bilstö….öh..
    Jag menar fin bil..

    Posted by AtDeHyDi | fredag 31 juli 2009, 2:53 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

