//
du läser...
Allmänt

Min supercoola SAAB 99 -74

13juli2009-saaben

Kolla! Min supercoola Saab 99 från 1974 som jag hämtade i söndags. Besiktade i måndags så jag har en månad på mig att fixa till den. Den är skattebefriad! Det innebär också att man besiktar vartannat år.

Färgen heter indiskt gul och inredningen är självklart brun 🙂 Jag har inte putsat upp den ännu och det är en hel del fix kvar, men den är körbar. Knappt nån rost, jo lite i kofferten i ”facket” med domkraften. Tygtaket hade hängt sig, men i brist på ett nytt just nu, nålade jag helt enkelt upp det efter tips från en annan saabägare som testat ”allt”.

Den läcker olja, det är en grej som ska bytas en packning på, inte så där märkvärdigt men men.. man får väl se. Det verkar inte vara blockpackningen eller nåt sånt. Oljebyte är då gjort nu i alla fall. Och en bromsslang var skadad upptäckte de på besiktningen, så den bytte jag igår (fick beställa den och vänta ett par dar) och luftade runt om.

Och det här är helt otroligt coolt:

saaben13juni2009. 023

Radio och högtalare! Låter hur fint som helst.

Är ni inte avundsjuka!? 🙂

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

5 thoughts on “Min supercoola SAAB 99 -74

  1. Indiskt gul var faktiskt väldigt välfunnet. Färgen ser verkligen ut som ringblommorna man ser överallt jämt i t ex filmen Monsunbröllop (en av mina favvo-filmer).

    Grattis! 🙂

    Posted by pärlbesatt | lördag 18 juli 2009, 12:19 f m
  2. GRYM!!! Alltså, kolla den färgen. Jag förstår att du är nöjd och glad.

    Posted by Åsa | lördag 18 juli 2009, 4:11 e m
  3. G R A T T I S till den fina saaben *wow* kult bil 🙂 du som vet en hel del, jag hittade till http://frkf.wordpress.com/ men kunde inte skriva kommentarer där, det stod logga in, och jag antar att man då måste skaffa sig ett konto hos wordpress för att kunna göra detta, eller?

    Hade bara velat skriva att jag gillade hennes sajt men vet ej om jag orkar ha ännu ett konto på ett ställe…Men förstår att många har så här, låst för kommentarer eller rent av låst blogg!

    Jag har ju blogg också men lämnar sällan ut den (du får den nu, om du vill kika) och funderar själv på att låsa den…Och då skriver jag inget direkt *spännande* utan bara om våran vardag 🙂

    Nu ska jag till sajten för T-shirts och beställa *hehe* sedan till attentionnorrbloggen och kolla om någon svarat där på min kommentar!

    Ha en bra dag och grattis åter igen till fina kultbilen!!!

    Posted by Mia | söndag 19 juli 2009, 9:45 f m
  4. Avundsjuk är bara förnamnet!

    Posted by Baronessan | måndag 3 augusti 2009, 2:23 f m
  5. Det var en redig bil. Sprungen från en tid då bilar var bilar och inte något annat obestämt och svårtolkat.

    Solkart underbart proggorange och den får vad den förtjänar. En äkta damptant i sitt sköte.

    Gratulationer 🙂

    Posted by Birgitta Alvskogen | torsdag 13 augusti 2009, 5:44 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

