//
du läser...
Okategoriserade

Mitt nya tält!

jofa-lagun-talt

Mitt splitt nya tält från nån gång på 70-talet – antar jag.. ( Jofa Lagun. Värsta hustältet! 😉 ) 

I allafall ska jag åka upp till mamma och sätta upp det så jag har en susning om hur man gör. Det verkar inte vidare lätt att sätta upp och det är faktiskt svintungt. Men det är bara sååå coolt.

Blir det fint väder nästa vecka ska jag ta med hundarna och bosätta mig på nån mindre camping ett par tre dagar. Jag bara älskar att campa ifall jag kan bo någolunda bekvämt. Det är nån slags barndomskänsla, det där med att det är så mysigt att bo i tält menar jag, från när jag var liten och jag och småbröderna tältade i vårat orange/petrolblåa tält när vi var i stugan i Bjurträsk om somrarna.

Vilket påminner mig om att jag nog måste köpa impregnering och spraya tälttaket ifall om att det blir rnorrbottensmygga_litenegn. Och myggnät.. undrar om det finns myggnät i det? Kanske måste svänga förbi på Rusta eller Jula eller någerst där det kan finnas sånt innan jag åker i händelse av att jag känner ett stort behov att faktiskt sova över i det när jag då lika sätter upp det.  

För är det nåt ställe som varenda norrbottensmygga gärna besöker så är det banne mig Forsnäs i Bjurådalen.  Huvva!

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

10 thoughts on “Mitt nya tält!

  1. Underbart! Nu blire väl klubbviken nästa? 😉

    Posted by Miriam | måndag 20 juli 2009, 11:37 e m
  2. Ja kanske… eller så nåt närmare. Klubbviken kändes så himla låååångt bort ifall det blir trist väder.

    Posted by Tant Rasch | tisdag 21 juli 2009, 12:10 f m
  3. Men Lene…..klubbviken är bara 40 minuter bort! Jag o dotra var där förra tisd-onsd. Superväder och helt underbart, onsdag em mulnade det ihop med regn, då var det bara att ta båten hem. Båtarna går ju rätt ofta. Sen har ju du en orange fin saab att åka hem i. Emma hälsar till dig!

    Posted by Marie | tisdag 21 juli 2009, 6:50 e m
  4. MEN vad tältet matchar bilen!! 🙂 Ska du färga håret Pippi-rött också? 😀

    Posted by alfapetsmamma | tisdag 21 juli 2009, 8:27 e m
  5. A-mamman: näee..jag tror jag skippar pippi-rött 😉
    och jag kommer INTE att tälta på klubbviken Marie, jag är säker på att det finns bättre ställen. (Hälsa Emma tbx!)
    Ska kolla väderleken framåt veckan om det blir några fina soldagar. Och nu har jag lärt mig sätta upp tältet (kunde alldeles själv! :-)) Det är hur fint som helst. Knappt använt, kändes det som.

    Posted by Tant Rasch | fredag 24 juli 2009, 11:25 e m
  6. Vart än vägarna bär så önskar vi dig en riktigt trevlig och solig tält-semester!

    Posted by Marie | lördag 25 juli 2009, 2:52 e m
  7. själv valde jag att tälta på en myr en gång! det var mindre lyckat!

    Posted by Jenny | lördag 1 augusti 2009, 1:48 f m
  8. Ser läckert ut. Matchar ju bilen också! Själv hatar jag att tälta. Jag fryser bara jag tänker på det…

    Posted by Baronessan | måndag 3 augusti 2009, 2:24 f m
  9. Vilka häftiga grejer du har, både tältet och bilen! Rena nostalgitrippen att läsa din blogg. Vi hade också ett orange/petrolblå tält, men dessförinnan hade vi en militärgrön historia för 2 personer. En gång var vi två barn och fyra vuxna i det, min mosters kille fick ligga med rumpan utanför. Vi var till Kloten…Nästan lika illa som Tärnsjö när man ser till myggförekomsten…

    Posted by anne | lördag 15 augusti 2009, 5:31 e m
  10. Hejsan!
    tältet matschar ju bilen =)
    hur är det? du har inte bloggat på ett tag…

    Posted by Mia | onsdag 19 augusti 2009, 7:37 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

