//
du läser...
Allmänt

TBX

Ni vet Max? Min tama daggmask. Han har verkligen gått in för kultiverande aktiviteter som kan vila upp honom och förhoppningsvis stärka hans prestationer i sitt sportsmannaskap (Not: Max har amerikanskt påbrå, därav språket, eller lingot som han säger) och har utvecklat ett genuint intresse för tältkultur.  Därför har jag inte haft möjlighet att hålla er, all mina fans, uppdaterade om våra utflykter i Norrbottens underbara värld. Jag hade glömt att jag kunde twittra också. Mer om det kommer sen. En annan dag.. 🙂

Så bara måste jag berätta vad som hänt angående min fina indiskt gula SAAB 99 från -74.

saaben 015
Min före detta SAAB 99L -1974.

Det ringde en man, bara så där – och ville köpa loss den av mig. Han hade sett att jag skrivit om den på webben! Först tänkte jag inte sälja den faktiskt, den är ju hur cool som helst. En najtråd i handskfacket, sen kan man laga preics vad som helst som går sönder på den.

…Men så bjöd han så pass bra att jag inte kunde säga nej. Nu finns den i Falun, den fraktades ner på långtradare, och jag köpte mig en annan bil för de pengarna. Samma dag tror jag det var.

saab900-92
Bilden föreställer inte MIN bil, men det är en likadan i samma färg. 

Det blev en lite yngre årgång av samma märke. SAAB 9000 -92.  Jag gillar SAAB. En del småfix såklart.  Bland annat har jag (okey då, inte jag, läs: en urduktig mekaniker som jag äger! Eller i varje fall har han lovat fixa grejer på min bil i fortsättningen. Jag är såååå lycklig för det!) fått byta fläktremmen och de där spännhjulen eller vad de hette, det är nån dämpgrej också till det som ska bytas nu och då byter min mekaniker ut spolarvätskebehållaren som är trasig längst ner och läcker ut allt direkt samtidigt, innerskärmen måste ut nämligen. Fast ni kanske är så intresserad av detaljerna? Nå det är jag. För det är jag som betalar för dem…

Ska låna kameran av dotra och fota underverket från preics alla håll som existerar nån dag. Så får ni se den 🙂
Men inte idag, ska iväg på stug”semester” en sista natt med dogsen innan hösten och verkligheten tar vid. Jag MÅSTE. Min hjärna går för fort upp på högvarv sen en tid och stressar av bäst när jag inte har tillgång till resten av omvärlden..

From måndag eftermiddag blir jag datorsittande igen tänkte jag, för det är bara att inse – jag har massor av viktiga saker att göra och som jag ligger efter med. Men det är på måndag det.

Ha det så bra www –  ses på månda´

 

uppdaterat: Det blev ingen stuga, istället var jag på väg till en väninna i Morjärv.. men så; iddes jag bara inte.
Näe, ska softa i soffan istället. Jag har en massa filmer att kolla på. Teenisarna ska iväg på sitt så jag blir själv. Det får duga.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “TBX

  1. Så skönt att du mår bra iallafall. Å ta det lugnt, njut och låt hjärnan vila från omvärlden. Kram!

    Posted by Frk F | lördag 22 augusti 2009, 2:10 e m
  2. Fast nu måste du ju byta tält?? 😉

    Posted by pärlbesatt | tisdag 25 augusti 2009, 8:03 e m
  3. Frk F; Japp, jag tar det lugnt, men måste in i VR nu ändå..

    Pärlbesatt: Hoja, inte då! Har du sett tälten från 92? Näe, jag behåller mitt tjusiga 70-talsjofa. Förresten har jag ett till 4-mans, ett sånt där tunt, runt 2-lagers. Fast det är fasen struligare att sätta upp än Jofa:t. Särskilt när det är vind. Så det blir förmodligen att skaffa ett yttepyttelitet tredje, för att ha ifall jag ska värsta kortsvängen och som jag inte kan ta med mig Jofa:t.

    Posted by Tant Rasch | onsdag 26 augusti 2009, 10:12 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

