//
du läser...
Allmänt

Världens bästa träningsfokus!


Usain Bolt kan titulera sig världens bästa idrottsman.
Sen kommer Phelps såklart!

Satt och kollade vad jag hade skrivit förra året den 23 augusti. (För det här inlägget skrev jag igår men fick lägga på utkast för jag hann inte, MSN kom ivägen. Nå den 23/8 förra året skrev jag om Michael Phelps. Förra året förlorade han titeln ”Världens bästa idrottsman” i hård konkurrens mot Usain Bolt som precis som Phelps också har diagnosen ADHD. Alltså… nu är det ju inte så att jag tror att varenda människa med ADHD automatiskt blir världsmästare i vad han eller hon föresätter sig, men nog tror jag att det är bra många som blir mycket framgångsrika. Även i sånt som inte hör sportvärlden till.  Sen är det kanske en fråga om hur splittrade intressen man har förstås. Jag önskar att mina intressen skulle höra ihop mer med varandra. Då kunde jag alternera mellan dem på ett mer givande vis ju! Använda det ena och andra för att utveckla det tredje till perfektion typ! Inte som nu, när jag ibland byter ut hela intresseparken mot en annan, och som inte alls liknar den förra.

Den som känner mig väl brukar märka att jag specialintresserar mig för en (ibland två) aktiviteter i taget, kan vara från några veckor eller månader till flera år i taget, och går in för det med råge. Jag lär mig så mycket jag kan, läser, pratar med likasinnade,  testar, förkastar, vill utveckla och GÖR det också – och är totalt öppen för hela grejen. Det blir såklart överkurs! Ambitiös och hängiven SAKEN brukar jag för det mesta passera gränsen för vad som är lagomt och ibland sunt.. och sälla mig till de fanatiska kompomisslösas skara. Det är bara så. Det håller jag på med – tills jag slutar med det en dag, av mer eller mindre naturliga orsaker 🙂

 Då och då (allt oftare?) händer det att jag börjar intressera mig för något jag gjort förut som jag tyckt om att göra, men lagt ner av någon anledning. Jag får en impuls, motivationen kommer och jag återupptar vad det nu är med samma intensitet som tidigare – precis som man gör med en gammal vän som man plötsligt slutar umgås med av någon anledning. Man liksom bara sätter igång och surrar på med varandra, efter att bägge ursäktat sig för att man har varit så dålig på att höra av sig 😉 ..men sen – efter en stund, är det som att mellantiden aldrig funnits!

Som nu tex, jag har börjat träna igen. Och nu upptäckte jag en grej; Ingångstiden är förkortad nåt så otroligt! Helt fucking grejt! Jag har slutat uppfinna hjulet! I allafall när jag återupptar min träning 😉

Jag är extremt metodiskt lagd när jag bestämmer mig för det och dagschemalade passen för att få in rutinen direkt.  Sockret som jag har vräkt i mig de senaste månaderna och som jag till sist gör mig sömnig och obrydd i mitt utseende, lade jag ner utan den minsta mentala ansträngning och ser till att inte dra hem onyttigheter (i onödan! :-)). Dessutom vare sig bekymrar jag mig eller sörjer en enda sekund av de månader jag förlorat av träningsuppehållet, eftersom jag bestämde mig för att lägga träningen på is till motivationen återfann sig på rikt.  Nu känns det jättebra att jag fortsatt betala på årskortet på gymmet, även om jag bara gått nån enstaka gång och känt efter de här månaderna.  Varje gång gick jag hem sen och kände ingen lust att gå dit igen. Ännu.

Det jag ska göra nu är att gå till en personlig tränare och få förslag på ett styrkepass som passar mig och mitt mål samt gå igenom min kost. Jag är illa piskad att gå till en av sjukgymnasterna sen också. Vänster axel är slut och jag måste ha alternativa lösningar, en kan ju vara att jag satsar på att bli världsbäst på HÖGER axel..

…sen avslutar jag där.. Som sagt, jag skrev det mesta av ovanstående igår och nu har jag glömt vad som skulle bli slutpoängen!

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

