//
du läser...
ADHD - NPF

A.D.H.D – Alla Dårar Har Drömmar


 Mange Myts video Spring som inte släpptes på hans debutalbum A.D.H.D och som han därför släpper ut gratis.

Nu i helgen under attentionkonferensen så hade vi en fin middag med underhållning på stadshotellet i Sundsvall. Det var jättegott men jag var så jäkla hungrig för jag hade inte käkat nåt sen lunch och klockan typ 20:00 när maten bars in så det var tur att bordsgrannarna inte var särskilt förtjust i maten som serverades. ”Ska du inte äta upp det där?” genererade omedelbart mer mat på min tallrik, inga underliga miner eller höjda ögonbryn.  Jag ÄLSKAR andra npf:are 😉

Kvällens huvuduppträdande var en överaskning till oss alla. Sundsvalls hiphoppiga stolthet Mange Myt och en av grabbarna i bandet kom och spelade några låtar från debutplattan A.D.H.D (Alla Dårar Har Drömmar) Texterna är bara sååååååååååå… BRA!

32-årige Mange (eller sa han 31 eller kanske 34?) e jordens entertainer! Naturlig i hela sitt sätt att vara, rolig och kvicktänkt och har scennärvaro som fasen.  Jätteläcker och mogen röst. Manges texter är rakt på sak, ironiska och utan krusiduller.  Lyssnar (fortfarande) på dem jag hittade via webben idag. Svinjävlacoola.

Och alltså, nu äre så här… Mange verkar va en jämn sångare, jag uppfattar det som att jag kan lita på att det kommer ännu en bra låt. Men vad äre för nå slags rescention ifall man bara gullar?

Nå, men jag fick tänka ett tag innan jag hittade nåt att klanka på men så!  – Ta daaaaa.. Jag hittade ett par på rebernation som jag tyckte var lite små jämriga texter på, Flaskan tex,  som tryckte på gråtknappen lite väl mycket – men fan, det är verkligheten för massor av människor han BERÄTTAR OM. Fast den har ett bra gung, så den växer.(Slut på tantraschneggot)

Mange beskriver överhuvudtaget sin syn på relationer mellan människor, hur han uppfattar människors beteenden, ironiserar sarkastiskt men också bittert över uppenbara livslögner och drämmer till folk som bygger upp ytliga fasader istället för att vara sig själva.

Mange Myt på Myspace

Mange Myt uppträder med videon till singeln Fakebook från kommande albumet A.D.H.D i MittNytt’s ”Eftersnack” på SVT2. 24 Mars 2009. Kort intervju med Mange som sen drar igång låten om communityn facebook; ”Välkommen till min värld, mitt ex värld och nån jag haft sex med, för allting kommer fram..”

Beställ Mange Myts platta direkt på webben från bengansskivbutik.se >>>

http://www.reverbnation.com/mangemyt

Det var marknadsföringen det.
Några av oss fortsatte underhållandet efteråt, karaoke gubevars, även om Sjösala vals inte hör till mina karaokefavoriter. Jag sjöng inte upp alls även om jag lärt mig att jag måste det ifall jag inte ska bli hes på en gång, men  drog igång direkt och rösten skar sig gode fort men va faaaen. Det var kul ändå. Och jag kan ju alltid skylla på att jag var skitnykter. För det var jag – även om det kanske inte märktes så mycket.

Jag försökte få Gert Andersson (Attention Örebro) att spela Eiffeltornet av Ted Gärdestad, det är en sånd aär som alla kan tycker jag, men han vägrade hahaha Däremot tjoade vi loss med Oa hela natten – Oa hela dan. Bland annat. Majsan (Attention Kungsbacka) gjorde Hönan Agda och Henrik D. Ragnevi (Attention Göteborg) gjorde nån låt som jag inte minns vad den hette men det var nån vi kunde och nynnade med i. Gert sjöng (gissa… 🙂 ) Ja just det Phantom of the Opera. Det var i allafall svinkul!

Mange stannade förresten kvar efter sitt framträdande på karaoken och sjöng med oss. 
Han och jag sjöng bl.a 800 grader. Han trodde nog att vi skulle sjunga duett, tror jag.
Det var tur att en av oss kunde den, kan man säga… hahahahaha

—————————————-
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om , , ,

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

