//
du läser...
ADHD - NPF

Till Gällivare på väntat besök.

Imorgon åker jag och Roofer en sväng till Gällivare. Det är typ 25 mil enkel resa. Det blir å bo över på vandrarhemmet där man kan bo med hund. Vi ska å träffa lite andra änpeäffare och snacka lite om våra attänschånpråbblems in da hood åff lovikka 🙂 Mäjbi vi snackar om kånnsenträjschånpråbblems åkk. Å har ja tur får ja kaffe. 😉 Skoja ba, är det nåt man får här i norr så är det kääääf.

Norrbottningar överlag dricker kaffe dygnet runt om ni inte visste det. Kaffet har, sedan det kom hit, blivit vår käraste dryck om man nu räknar i liter, för visserligen går det en och annan dunk hembränt per nordkallotting per livstid, men INTE att det går åt så många supar som kaffekoppar inte.

De flesta tror nog att vi här uppe använder kaffe som en hälsningsfras. Men så är icke fallet. Det är en norrbottnisk normal-test. ”Hej, vill du ha kaffe?” frågar vi främmandet som dyker upp – och utan att vänta på svar trollar vi fram ett par koppar med nykokat rykande hett kaffe och säger ”här”. Efter det vet man – tvärvägrar folk att dricka kaffe det första de gör när de kommer så är det med all säkerhet nåt fel på dem.

—-
På lördag ska jag träffa några tjejer som vill smyga igång nåt slags adhdkafé i Gällivare/Malmberget. Vi bestämde ingen tid tror jag.. det blir mot em nån gång. Sen får det bli en lugn vandrarhemskväll för mig och Roofer.

På på söndag klockan 13:00 i ABF-lokalen ska jag träffa ett gäng med föräldrar som nu vill starta en stödgrupp för föräldrar till barn med adhd, add, asperger, tourettes etc. och berätta lite om Attention. Sen blir det att åka hem och hoppas att dubbdäcken funkar som de ska.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

