//
du läser...
Okategoriserade

Flyttlass från Svartöstan!

Då är det bestämt, vi flyttar till Porsön. Hittade en lägenhet hos Lulebo som ligger jättebra i förhållande till vad jag behöver som är hund-, tonårings- och kattägare. Här är planlösningen.

 planlosning

Lägenheten på Porsön är på 3 rok, ligger på entréplan, har egen ingång och en jättefin altan med en liten träddunge framför sig. Det är inte många meter ner till promenadstråket längs vattnet och skogsområdet. Perfekt för hundprommissar m a o! Det går hur många bussar som helst tor centrum till halv tolv om kvällarna. Och nattbussar om helgerna. För en tonårsmorsa med partypinglande döttrar är för övrigt nattbussar HIMMELRIKET!

Både jag och töserna här hemma har fått frågan om varför vi ska flytta till Porsön av alla ställen.  Från SVARTÖSTAN!!!!! Ja det kan man ju fråga sig förstås. Porsön är inte Luleås mest attraktiva områden precis. Och inte vet jag om de har rätt, men de jag känner som bor där och de som bott där i alla sina dar, de gillar sin stadsdel. Jag tycker det är fint där om somrarna, och vår blivande lägenhet ligger jäkligt bra. Äldsta dottern M med sambo D och min lillebror V bor near by, in da hood 😉 Och så har vi då LTU, Luleås tekniska universitet runt husknuten. Mycket liv och rörelse m a o.

Svartöstan där jag bor nu däremot, är populärt. Särskilt hos barnfamiljer eftersom det är så lugnt med ett mysigt litet dagis och skola på nära håll vart man än bor på hela området. Skärgårdsutsikt har jag gu´bevar´s.

Det är rätt svårt att få tag på en lägenhet är ute, trots att Akelius som är fastighetsägare här, har byggt ett par tre nya hyresrätter som för övrigt är hutlöst dyra. Vad sägs t ex om en tvåa på drygt 6000 kr?! Treorna i dem tror jag går på nån tusenlapp till. Men de är ju som sagt var nybyggda.


Svartöstan. Min lägenhet på gaveln närmast med uteplatsen
är ledig from 1 jan
(eller ännu tidigare.. om man kan ta den i befintligt skick). 
Man går in nere men lägenheten ligger på 1 vån. Balkongen 1tr är alltså min.
Hyran ligger på ung 5630 kr/mån och garaget 188kr/mån.


Uteplatsen om sommaren. Mysigt va?

Porsön:

porson

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

4 thoughts on “Flyttlass från Svartöstan!

  1. Men fråga då en som bott både på Porsön och i Svartöstan vilket som är bäst *L*. Och då var ändå Porsön en lugn fin stadsdel när jag bodde där och Svartöstan var lugn och skön innan jag flyttade dit.

    Fasiken tycker jag känner igen ditt nuvarande hus i Svartöstan. Känns bekant på något sätt.

    PS. Nu har jag lärt mig att skriva kommentaren på rätt ställe. Inte lätt det här med data för en som knappt sett en datoriseringsmaskin. DS

    Posted by Zebulah | måndag 16 november 2009, 7:25 e m
  2. Okidoki, zäbbäbäbbä, vilken stadsdel i Luleå är bäst? 🙂 Svartöstan eller Porsön? Du får inte svara Baskeri.

    Jag tippar på Svartöstan även om jag flyttar härifrån, men jag brukar trivas nästan vart jag än hamnar.

    Vad gäller dina usla kunskaper om vart man kommenterar i datoriseringsmaskiner håller jag verkligen med. Men jag löste det – eftersom jag är expert 🙂

    Posted by Tant Rasch | måndag 16 november 2009, 10:51 e m
  3. Eftersom Svartöstan är mer likt Baskeri än vad Porsön är likt Baskeri så är svaret givet 🙂

    Fast visst finns det fördelar med Porsön som att det finns affär på området och dubbelt så många pizzerior som i Svartöstan. Och icke att förglömma så är Porsön väldigt internationellt pga LTU vilket gör att ungarna kan kalla en för gubbdjävel på många olika språk. Nu är väl risken att du kallas för gubbdjävel rätt liten och om det mot förmodan skulle inträffa på kinesiska så skulle du inte veta om det i alla fall.

    Posted by Zebulah | torsdag 19 november 2009, 1:39 f m
  4. Om de börjar kalla mig gubbjävel – i feminin form (på kinesiska eller annat valfritt lingo)kommer jag vänligt men bestämt att upplysa dem om att tantjävel är det korrekta uttrycket, i mitt fall. 🙂

    Posted by Tant Rasch | torsdag 19 november 2009, 4:15 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

