//
du läser...
Allmänt

Har du tapetrullar till övers?

Jag behöver tapetrullar, vanliga tapeter från Borosan eller Colorama och som kan vara hur trista och fula eller barnkamriga som helst, huvudsaken är att de är ”ljusa” som de sa på Akelius när jag frågade vilka tapeter som INTE brukar godkännas vid besiktning.

Har nån en låda med överblivna tapetrullar att skänka mig eller till ett mycket överkomligt pris är allt av intresse. Likadana urmodiga tapeter till varenda rum, spelar ingen roll. Huvudsaken det sitter uppe tapeter när lägenheten ska besiktas. Eller hur?

Eftersom jag ska flytta är det ju inte roligt att behöva betala för tapeter som nästa hyresgäst troligtvis ändå kommer att tapetsera om, för att få det som de själva vill ha det.

I dagsläget har jag tapeter till ett sovrum. En romantiskt blå med vita blommor, smågullig men helt omodern. Med omodern menas att den inte så gammal att den har hunnit bli trendig igen.. Men den är felfri och kommer att gå igenom en besiktning.  

Det behövs 2 rullar till köket. 3 till hallen ifall nu inte någon godkänner den, den är jättecool. Vit tegel. Gissar att jag behöver 10 rullar till vardagsrummet, även om man säkert kan sätta ett par rullar som fondvägg där. Kanske 6 eller högst 7 till det andra sovrummet.  Alltså, om jag nu inte behöver mönsterpassa för mycket..

Som sagt, jag ska återställa min lägenhet och det innebär tapetsering av alla rum. Vet inte hur många rum jag tapetserat i mina dar så det är inga problem, förutom nu underarbetet. Men det blir knappast några easy-up som kräver extremt noga underarbete så det enda som krävs är själva jobbet egentligen. Måla taken tänker jag INTE göra. Renovera lägenheten kommer inte på frågan, det får Akelius minsann göra själva 🙂

tantrasch@live.se

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

