//
du läser...
Okategoriserade

1:a advent 2009

Igår eftermiddag bakade Rebecca och jag saffranskusar som det så fint heter. Det blev bara på en halvliter för vi hade lite bråttom och skulle hinna göra knäck och lite annat.  Knäcken blev så där. Vi prövade att göra Laila bakar-knäck ,ed lite choklad i. Den blev god men jag tror vi fortsätter med originalreceptet. Vi microknäckar dessutom. Jag har gjort min beskärda del knäck på vedspis! enligt alla konstens regler  i många år, men microknäck är precis lika god – eftersom den går fort att göra. Basta!

Äldsta dottern Martina med sambon Danne kom också. De åkte på att klä granen (gud vare tack för plastgranar som man kan uppe i evigheter). Yngsta dottern Marion gjorde tjusiga mönster med nejlikor i apelsinerna. Det är så roligt att mina ungar gör det där som jag brukat göra, för de har andra idéer än jag och som blir jättetjusiga dessutom.


Nej tyvärr, detta är inte våran gran. Men det KUNDE ha varit 🙂

Men jag får välan trösta mig med att min vanliga gröna kommer att matcha de ljusbruna väggarna som hänger i nästa lägenhet. Tills jag tömmer bofonden, låter Lulebo sätta upp en hiskeligt rosa fondvägg med blomrankor eller något liknande mot  matchande mörklila till.  Håll tummarna för att såna finns hos Borosan och Colorama.. Jag gissar att mina barn inte håller några tummar alls men de är inte fallna åt kitchiga prylar. I varje fall inte de två yngsta 😉


Jag hade skaffat marsipan som årets pyssel. Den hade jag färgat rosa och så gjorde alla varsin julgris när vi började se på Grinchen, ett måste varje adventskväll. Önskade att vi hade haft en kamera så jag hade kunnat visa dem. Men kanske dottern tar nåt foto på hennes och sambons (eftersom de fick ta hem dem) då kan jag lägga in det här 😉

Tack dotter!

Roofer fes illaluktande hundfisar hela kvällen. Det var väl det enda som störde julstämningen lite… Han hade lyckats få tag på nybakat ugnsvarm bulle tror jag.

Mot kvällskvisten kom även Rebeccas pojkvän Mattias med en påse chips. Eftersom ingen hade fått något annat än lussebullar, glögg, julmust och pepparkakor med grönmögelost till middag blev det plötsligt väldigt gott med salta chips!

Det blev en jättelyckad myskväll med andra ord.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

