//
du läser...
Okategoriserade

Inredningstankar

Kolla vad jag har hittat på http://www.kitsch.se

Nej nej, inte kaffebryggaren eller kryddburkarna – jag menar givetvis kakeldekoren i låtsasträ. Eller ännu bättre -i låtsasfanér hahahahahahaha

Jag ska fösöka leta reda på cremefärgade gardiner med kaffekänsla av nåt slag till köket tänkte jag. Minns ett tyg med text där det var skrivet coffee i kaligrafi. Har för mig att de hade nåt sånt på Jofa.. nä, Josefson hm, vad heter det där stället som säljer en massa tyger i Borås i Knalleland? Eller de kanske har flyttat.

Jag har inte ängnat särskilt mycket tid åt hur vi ska ha det i nästa lägenhet eftersom den går i brunt överallt och jag inte har satsat på bruna toner på många år. Den bruna som sitter uppe nu är jättetjusigt för den som har canvas, linne och sinne för beiga harmonier. Okey, jag har sinne för beiga harmonier jag också 😉 Om de går i varma sandtoner som harmoniserar eller bildar tjusig kontrast mot röda lerfärger. Mörk nypon är snyggt. Och terracotta. Mörkgrönt, svart och naturvitt till det så kan tom jag trivas med brunt som bas. Och curry. Jag höll på att glömma curry! Herreminje! Däremot har jag svårt för bleka toner som ser ut som vattniga akvareller.  Snyggt hos andra på många vis, men jag trivs inte särskilt länge i rum med den sortens färgskala.

Annars tänkte jag faktiskt behålla badrummet i barnsligt rosa och vitt. De har satt upp en rad med gröna kakelplattor där som går ihop med babyrosa. Bara att hänga in ett par blomrankor så är de gröna plattorna försvunnet ur sinn. Jag kan inte hjälpa det liksom, det är så himla gulligt med rosa badrum. Och jag måste få ha gulligt någonstans! Synd bara att man inte kan ha fluff i badrum också. Det håller sig inte snyggt.

Jag vet, detta trodde ni inte om Tant Rasch va? Ni trodde att jag hade en ofantlig röra på dass med jox, burkar och grejer, avloppen fulla i hår och tandkrämsfläckar överallt.  Och massor av tvätt! Nå, det om tvätten är rätt även om jag periodvis håller den i schack. I övrigt försöker jag hålla borta oredan därifrån.

På tal om rosa! En sån här hade jag på 80-talet.


Färgen är fel, den är knallrosa
(tänk att kaklet bakom är vitt)

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

