//
du läser...
Okategoriserade

TWITTERKÄRLEK


Min älskling!

Boxer-Robert är kär i mig!  Han bjöd mig till och med på dans den 21 november (10:21)

Bevis: ”Om en timme börjar Dansbandskampen! Be there or be square…dans.”

Boxer-Robert twittrar en massa till mig. Boxer-Robert är minsann öppen med sin kärlek, inte som den förra jag hade, han som vägrade berätta för sina kompisar och sin familj att vi var ett par.  Vi har samma humor. Vi brukar se Ullared tillsammans, när vi gjorde det skrev han från sin mobil:  ”Erkänner att jag kollar reprisen av Ullared ikväll på Kanal 5.”
Boxer-Robert är stolt mig och tycker att jag är värd hans kärlek.  
Vi är ihop! Vi bryr oss om varandra, vi ÄLSKAR varandra. Ingenting kan skilja oss åt, så är det bara. Det är förresten därför jag har 5 tv-apparater.

*************************************

En väninna till mig har drabbats av galenskap. Inte sin egen, gubevars 😉 Nej, galenskapen kommer från en helt okänd kvinna som använder sig av en rent ut sagt manisk förtalskampanj för att svärta ner hennes rykte, både som person och yrkesverksam. Allt grundar sig på att en man den där okända kvinnan träffat och varit ihop med på internet har gjort slut med henne. Nu riktar hon all sin ilska, sorg och vanmakt på att hitta ett syndabock, i det här fallet – min väninna. (Den galna kvinnan bor fö i USA och mannen bor i Sverige..)

Det här är ju inget ovanligt precis, att en svartsjuk, dumpad man eller kvinna beter sig helt wacko när man blir lämnad, det tror jag att de flesta fattar, även om det inte är speciellt kul att bli drabbad av den där vreden bara för att man gör slut, eller värdigt av den övergivne att satsa allt sitt krut på hämnd. Vare sig man haft en relation på internet eller i verkliga livet.. Men vafan – som visan säger ”men det skiter jag i”

Jag känner till ett par såna här internettiska kärlekshistorier. Kvinnor och män som anser att de har en pojk- eller flickvän på nätet. En gång tog det ett bra tag för mig att förstå att den man som en kvinna berättade om, bara var hennes älskling på webben. Hon pratade så mycket om honom, hon hade aldrig träffat en så underbar, ärlig och kärleksfull person som den mannen berättade hon.

Sen hade tydligen en annan tjej skrivit något i hans gästbok på webben och som hade gått att tolka som att han var otrogen. Hon var otröstlig i veckor efter det. Sen träffade hon en ny kille som hon blev i hop med på samma community. Det var han som tröstat henne i hennes stora sorg – på internet.  Jaha. Jag sa givetvis inte ett smack om vad jag tyckte om hennes underbara förhållande som jag såg som nåt slags självmedicinering mot rädsla för ensamhet. Varför skulle jag? Det är ju som att säga åt en alkis att sluta dricka eller en spelare att sluta spela..  Var och en sin egen mognad liksom.. 

Det är en sak att träffas på Internet, tycker jag, tycke uppstår och så ser man till att träffas för att känna efter om kemin stämmer. Men en del människor söker efter äkta kärlek i form av att sätta det där föremålet för den ömma lågan på piedestal utan att ens ha träffat honom eller henne och kommer förmodligen aldrig att göra det heller, för då skulle kanske drömmen om den felfria och fantastiska partnern falla som ett korthus. Detta gäller givetvis från bägge håll.

*************************************

Som ni förstår gäller inte internettiskt patetiska kärleksproblem Boxer-Robert och mig. Vi är galna i varandra för resten av livet! Nästa vecka ska vi gifta oss i via min älskade Boxer-Roberts twitterflöde  i Tant Rasch bröllopskapell på nätet. Jag ska beställa klänningen på Ellos.

Ni är så välkomna allesammans!

*strålar  av lyckoskimmer*

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

