//
du läser...
Allmänt

Roger Akelius donerar till SOS-barnbyar samt begär Bengt Westerbergs avgång

…och alla de där miljonerna i donationer – det är behjärtansvärt, verkligen! Men han har en massa hyresgäster här i Sverige som han verkar ha glömt bort, om inte annat här i Svartöstan i Lule. Vi märker då inte av några bolagsvinster eller annan goodwill i alla fall.  

Roger Akelius ondgör sig över Bengt Westerberg;

”Varje år går de första 30.000 inbetalningarna à 100 kronor du skänker till Röda Korset till att ersätta Bengt och Christer”, skriver Roger Akelius i ett svarsmejl till di.se.

Finansmannen Roger Akelius tycker att Bengt Westerberg borde avgå som Röda Korsetordförande.
”Inom näringslivet skulle det ha skett omedelbart”, skriver Roger Akelius och hänvisar till Donnerskandalen.
Storbråket bröt ut efter att Roger Akelius donerade 100 Mkr till SOS Barnbyar i Haiti och lämnade Röda Korset som han stött tidigare.

… Själv anser jag att Roger Akelius borde tänka mer på hur hans avflyttande hyresgäst Tant Rasch mycket hårt ansträngda ekonomi nu får lida av en jobbig dubbelhyra. Och det till mycket stor del orsakad på grund av att Tant Raschs lght blev ett looserobjekt i Akelius splitt nya bokningssystem som inte fungerade (näe, vadå jag är väl inte bitter!?)  och sen på det, ursäkta språket – nonchajävlalans vad gällde att få den uthyrd snabbt samt totaaaal brist på good will efter att det tjorvat så mycket, än på Bengt Westerberg.

 Jag orkar inte ens tänka på det där Haiti, det är för hemskt att föreställa sig och jag kan faktiskt inte hjälpa dem alls. Bara hoppas att de får all den hjälp de kan få och än mer av dem som finns på plats nu i första hand!

Nå, det är i allafall bra att nån som har så fruktansvärt mycket pengar som den där Akelius, faktiskt gör nåt vettigt på både akut  och lång sikt samtidigt som nu i Haiti.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

6 thoughts on “Roger Akelius donerar till SOS-barnbyar samt begär Bengt Westerbergs avgång

  1. Min mamma tipsade om din blogg faktiskt. Och herregud så skönt att se fler som är som jag.
    I skrivande stund så hatar jag min Adhd. Andra stunder älskar jag den. Ibland så skäms jag, ibland så skäms jag inte.
    Jag döljer inte för någon att jag har ADHD, en del tar avstånd för att de blir rädda och osäkra..och dömer mig på förhand. En del blir jätteintresserade och vill höra allt!

    Tack för att det finns såna som du…som är som jag!

    Posted by Evelina | onsdag 20 januari 2010, 4:02 e m
  2. hahahahaa
    roligt roligt, kolla gärna in min blogg skämtar lite om allt hoppas du inte blir besviken.
    http://mrshow.blogg.se

    Posted by Mr Show | lördag 23 januari 2010, 3:15 e m
  3. Hej

    Jag tror att det här intresserar dej…info finns på min blogg.

    Posted by inspirera | måndag 1 februari 2010, 9:47 f m
  4. Du kan inte vara klok, HUR kan du flytta till slummen på Porsön ?? Jag har bott här 1 år o nu flyttar jag härifrån, det är som att bo på Rosengård, snart kommer kackerlackorna.. Jag har bott på 30 olika ställen men inget är ens i närheten av detta, värre har jag bara sett på TV.. Fyyy fan för Porsöslummen !!

    Posted by Annika | måndag 8 februari 2010, 10:36 f m
  5. Hej tant Rasch!

    Har varit i ett för jä’vla djupt hål men nu ser jag lite himmel igen, så jag tassar omkring i cyber space och lämnar små avtryck lite här och var. Hoppas allt går bra med dina projekt, och om du har kontakt med F fortfarande så hoppas jag att hon också mår bra.

    Många kramar,

    BabyBip

    Posted by babyborderline | lördag 27 februari 2010, 8:57 e m
  6. Men hallå, i JANUARI skrevs det här. Var är du? (Jag har nog skrivit under annat nick här, men oavsett det så skulle jag gärna se en uppdatering här…)

    Posted by pärlbesatt | fredag 19 mars 2010, 12:20 f m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

