//
du läser...
Allmänt

Surfmiddag med TANT RASCH

Gör ni som jag när ni sätter er vid datorn för att äta lunch eller middag, att ni liksom bara hamnar nånstans på intressanta sidor som ni inte varit förut och så har timmarna gått och maten kallnat (nu igen)?
Eller ni kanske aldrig äter framför datorn utan är ordentliga människor, såna som sitter vid matbordet vid samma tid varje dag och äter middag tillsammans med den lika punktligt hungriga familjen samtidigt som ni konverserar om dagens händelser? Och sen diskar barnen.. Hå hå ja ja.

Jag fixar inte riktigt det där med att skramla ihop alla samtidigt för att käka middag. Vi har olika tider alla 3 här hemma och det är inte ens säkert att vi äter samma middag, inte ens när vi lyckas hamna i köket samtidigt när alla är hungriga.

Jag ser det inte som något problem att det är så – tvärtom!  Jag har sen länge slängt bort den fåniga livsregeln jag höll på att fanimig dräpa mig på av stress, om hur viktigt det är att käka middag klockan fem annars är man en misslyckad som familj, utan jag har insett för länge sen att det är enklare att laga middag för en eller för säg 10 personer. Den senare varianten är den vanligaste. Det enda man behöver är att komma ihåg att göra en-portionsförpackningar av det som blir över som man sen fryser in – och får en jättegod middag av efter 6 minuter i micron.

Nå, det låter som att jag jämt käkar framför datorn. Det gör jag INTE. Inte så ofta i allafall… Näe, jag dräller nå gudsigförbannat så jag har förbjudit mig att äta vid tangentbordet, om jag nu inte bara ska kolla på nåt program jag missat på play-tv. Vilket jag glömde att jag skulle göra idag när jag hamnade på en massa sidor om nätfiske hos facebook-användare och sökoptimering. Jag testade såklart min blogg på sökord medan jag mumsade i mig min middagsmat. Jag fick högst betyg på TANT RASCH. 84 av 100 möjliga. Ta daaa!

På grund av att jag har en så himla bra sökpoäng fick jag en sån fin knapp att lägga på min sida som ni ser i menyn högst upp till vänster, som visar att min blogg hör till de sidor på webben som har över 80 sökpoäng. Men tydligen kan jag bli bättre på det här med sökoptimering skriver de.

….Fast jag vet inte riktigt varför jag behöver bli det. Jag har alltid bloggat för att jag har lust att skriva om det jag har lust att skriva just då. Perioder är jag mycket duktig på att hålla mig till ett ämne, vilket egalt. Jag har, som ni som återkommer ofta vet, ingen röd tråd och vill inte ha nån heller. Det enda man lugnt kan räkna med är att alla inlägg jag skriver är minst fem kilometer långa. Och vilket i sin tur förklarar varför tex inte Facebook, som jag är in och dräller på ibland, inte riktigt är min grej. Det är mer som snabbmat. Det mättar liksom inte särskilt länge.

😉

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

