//
du läser...
Allmänt

Vårgardin med påfåglar – Jättesnyggt!

Idag ska jag sy en gardinkappa till köket. Det är trist att jag måste skarva den på mitten men fönstret är för brett för tygbredden och jag kunde inte motstå att köpa tyget, nu när jag fått ett presentkort på Åhlens. Mönstret föreställer en slags blomsterträdgård på naturfärgad botten med mjukt färgade gammelrosa och lila blomsterrankor i grönt vilka är hemvisten för några tjusiga stora påfåglar i auqaturkos. Försökte hitta den på Åhlens hemsida, men den syntes inte där.

Den är tänkt att matcha min fondtapet i aquaturkos, guld och brun som jag köpte på Rusta och satte upp i köket direkt jag flyttade in i min nya lägenhet. Väggen krävde inte särskilt mycket tapet för köket är litet så det gick fort. Den gamla fondväggen var förfärligt trasig, det var därför jag tapetserade över den, stora hål på en konstigt färgad mörkbrunolivgrön? tapet som tyvärr satt på fönsterväggen och inte vid sidan som hade varit bättre för min del. Med andra ord, det är lite körigt att hitta en tapet som inte är enfägad till den. Jag tycker jättemycket om den med den är svår. Tänkte inte så mycket när jag köpte den, jag bara såg den och tyckte mycket om 🙂 Få se vad jag gör. Ett alternativ är att tapetsera om av bofonden (som behövs till sovrummen i första hand…) eller så tapetserar man hela köket med samma – när det blir extrapris på den på Rusta.

Men det är då det, just nu vill jag få upp gardiner som kan hänga hela sommaren för jag har ingen lust att hänga upp mörka gardinlängder i petrolturkos typ – som kommer att bli jättejusiga till den här tapeten. Jag bara vet det! 🙂

Jag borde ta mig för att laga mina köksmöbler nån gång också. Man måste sitta mycket försiktigt på både stolarna och kökssoffan och inte väga för mycket, då kan man vingla av dem benen och trilla av hahahahahahaha. Alla gäster får förhållningsorder, men en del tar inte in det och då går det som det går.. Det är bara det att jag liksom inte kommer mig för. Jag vet inte HUR jag ska få ihop stolarna med ett hållbart resultat utan att ta isär dem och limma om dem. Det verkar vara svintråkigt. Och kökssoffan sen! *suck* Jag bara äääälskar min kökssoffa som jag målat svart högblank med vita zebraränder på ryggstödet.

Det skulle förmodligen bli billigare att köpa en köksgrupp på Blocket för nån fem, sexhundring som inte håller på att falla sönder än att skaffa allt som krävs för att renovera mina nuvarande köksmöbler. Tro mig, jag kollar ibland och har hittat flera stycken det senaste året som jag tycker verkar vara något för mig, men jag har inte velat slösa pengar på sånt jag redan har om än de är skraltigare än jag vet inte vad. Men stolarna är handgjorda från början och därför är de kanske enklare att ta isär nu på gamla dar, men fy för att BÖRJA!

Fast nu får jag sluta. Och ta itu med gardinerna. Jag måste bara leta reda på vart fasen jag ställt symaskinen först.

🙂

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

