//
du läser...
Okategoriserade

Här kommer Tant Rasch +7 kg till…

Oj då, jag höll mig för skratt när jag ställde mig på vågen som jag hittade i en flyttlåda förra veckan. Den har legat i förrådet i åratal efter att digitalvågen kom på plats i badrummet. Min digitalvåg ska man byta batterier på emellanåt och det blir liksom inte av att köpa nya för mig så egentligen skulle jag ta och ställa den i soprummet till nån behövande som desperat vill räkna på exakta gram..

Vågen är en sån där ”gammeldags” lätt rundad i plåt som jag köpte på en loppis för 15 kr 1986 typ, och upptäckte att den vägde ganska exakt på nåt halvhekto hit och dit. Jag har ju märkt att kläderna inte riktigt sitter som de ska och har till och med köpt nån tunika och nån skjorta som är storleken större än jag brukar ha men inte fasen trodde jag att jag hade gått upp så mycket på några månader! Vågen pekade på 67 fucking kilon! Jag som har pendlat mellan på kanske 58-61 kg hur länge som helst.

Egentligen är kilona inte så viktiga, det är mera centimeterna i omkrets som räknas, det har jag lärt mig för åratal sedan. Men ändå!

Skit också! Jag och Vågen är tävlingsidioter när vi träffas, därför brukar jag undvika den i onödan. Det har gnagt i mig en vecka nu, 67 kilo! Och det bara för lite choklad varenda dag. Låt vara att 2 stycken dubbelcoco per kväll till nattkaffet kanske inte är så där jättenyttigt för hälsan, men jag har haft ett sockersug som heter duga sen jag började renovera min förra lägenhet och dessutom satte in en ny medicin som kan vara viktökande om man käkar fel… men som är på utsättning nu för att den inte passar mig, tyvärr.

…Men så slet jag till min förtrytelse sönder en hälla i favoritjeansen i förrgår för att jag inte fick upp dem och bestämde mig, den där jävla vågen ska minsann få se. Komma här och peka finger, eller ja, krassa siffror. Nä nä, det går INTE. Jag har laddat mentalt i två dagar för att vänja mig vid bilden av mig när jag går förbi godishyllan med 4 dubbelmarabou för 23 kr på ICA (eller Slemmis som de kallar mataffären här på Porsön sedan åratal tillbaka) Jag visste inte riktigt när jag skulle sätta igång utan jag litade på min automatiska impuls och brukar börja när jag börjar efter att jag har bestämt mig. Det brukar inte ta särskilt länge. Det är som att ställa en greyhund på kapplöpningsbanan och vänta på startskottet. Funkar varje gång.

Det blev idag.

Jag har bestämt mig för GI-metoden. Tänkte köra LCHF först, men den verkar för tjorvig för mig. Jag hittade de första veckorna på alltommat.se och så surfade jag runt lite så jag vet hur det funkar med en rivstart. De första veckorna gör man hur som helst mest av med vatten så det är därför man går ner mest då, men det har funkat förr för mig. Sist var det väl 2006, 07 eller nåt sånt. Då tog jag mig ner 14 kg. Sen började jag träna igen, men skadade mig och blev dessutom sjuk och kom sen inte igång mer. Träningskortet på gymmet började kosta i onödan i höstas så jag sålde det – men jag har hållt vikten helt okey ändå. Tills nu. Eller tills i januari. För de här ca 7 kilona har jag lyckas lägga på mig på 3 månader, de dök liksom inte upp förra veckan i samband med att jag ställde mig på den där förbaskade vågen och fick veta den bistra sanningen. Nå, jag ska bara hitta måttbandet också och få tag på dottern så att jag får ett bra träningsprogram. Japp, då är jag igång.

(Vilken tur! Jag hade allt hemma som skulle till en rivstart. Det blev äggröra med grädde och tonfisk i tomatsås till frukost. Jättegott!)

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

