//
du läser...
ADHD - NPF, Allmänt, Pengakoll

Jag tycker jättemycket om god mat

…speciellt om den är hemlagad! 😉

Man kanske skulle bli personlig byteshandlare? Jag menar, det finns ju personliga stylister. Fast de kanske inte byter styling med varandra förstås…
Jag skulle faktiskt behöva någon som småhandlade åt mig så att det jag köper hem är det som står på listan och ingenting annat. Och jag skulle gärna göra ett byte och handla åt någon annan med samma problem som mig, dvs att hon jämt kommer hem med 14 grejer istället för 3 som hon verkligen behövde.

(Det är ju förstås en helt annan sak om man plötsligt kommer ihåg eller får ett sms hemifrån om att toapapperet snart är slut och köper med sig ett pack hem, även om det inte står på lappen.)

Ibland skickar jag någon av döttrarna här hemma för att småhandla och det enda som kan hända utöver det som är planerat är att jag får en likvärdig vara av bättre kvalité som var på extrapris eller att något är slut.

Storhandla däremot, ställer till mindre problem eftersom då ska man ha så förbaskat mycket att man inte orkar komma på att man behöver mer grejer, det är vaö snarare tvärtom, till sist är man less och struntar i resten.
Problemet med storhandlande för mig går mer ut på att jag inte upptäcker reavaror som inte har funnits i reklambladen. Jag är för fokuserad på att hitta alla de där varorna jag ska ha. Därför är det jättebra att ha med sig nån mer som också är engagerad i ens storhandlande har jag märkt.

Jag har en väninna som också brukar storhandla på samma ställen som jag. Agnetha heter hon. Hon har också ADHD med fem hjärnhalvor som är igång samtidigt. Vi har åkt och handlat tillsammans då och då. Om jag skulle sätta ihop våra handlarhjärnor skulle jag nog kunna dra ner på matkostnaderna bra mycket varje månad och det skulle göra många tusenlappar per år. Agnetha är oerhört skicklig på att hitta mat till bra pris. Det är alltid roligt att handla tillsammans med henne för hon har alltid en massa förslag på vad man kan göra för gott av matvaror som jag inte hade kommit på på plats. Jag är mer för att gå och läsa på förpackningarna (gissa vilken tid det tar..?) för att se vad de innehåller och är mer noga med kilopriser och lokala producenter, även om jag för det mesta är illa tvungen att handla efter vad som finns i börsen och inte efter min önskan.

Nu hinner nog inte hon gå och handla tillsammans på ett bra tag av olika orsaker, men jag tror att jag ska vänta med att storhandla den här månaden till jag får nån med mig som kan hålla mig till listan, kan hämta hälften och är bra på priser. Småhandla bör jag nog hålla mig ifrån. Inte ens om jag har bråttom. För DÅ kan det verkligen bli dyrt!

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

