//
du läser...
Okategoriserade

Jag tänker INTE rösta på bästa valaffischen

Äntligen – nu har valaffisherna som ska vinna valet kommit 🙂

Jag tänker rösta på Socialdemokraterna som vanligt, TROTS  att jag tycker att Kristdemokraterna har den bästa affischkampanjen.

Ja tyvärr, KD och resterande allians (som skulle vilja ha den rösten), det kan inte hjälpas. Det är ju liksom inte era affischer som får min valröst, inte ens era vallöften – utan det är det att jag inte kan känna någon som helst trygghet inför framtiden, för mig och mina tonåringar som nu ska ut i vuxenlivet, utifrån era ideologier och utifrån de här åren ni suttit vid regeringsmakten och haft så många människors LIV i era händer. Och död.

Just hur ni i alliansen hanterat människors öden i sjukförsäkringsfrågorna under de här åren ni suttit vid regeringsmakten, är nog det som jag personligen inte kommer att förlåta er för. Speciellt som jag tycker att ni mörkat vad de drabbade personerna och/eller deras anhöriga (när det skett självmord) gått ut och berättat.

Även om jag förstår att det knappast betyder ett skvatt för er vad just jag tycker, speciellt inte av er allianspolitiker som dras med personlighetsstörningar av narcissistisk och kontroll-karaktär. För vart ska de största token känna sig mest friska och välkomna – om inte i era led…? 😉

Ok.. kanske det sista var oförskämt..
Gråt inte lilla alliansen *tröstar*

…det är klart att det finns tok i alla led. Fattas bara annat!  Och fler blir det säkert nu sen ni utrotat alla påhittssjukdomar ur ert förståndsregister, vare sig det är obotlig cancer, måndagssjukan eller vansinnespsykoser.  Populärast gissar jag blir de extrema högerleden som Sverigedemokraterna, Moderaterna samt Ku Klux Klan.

Det sista rimmar ju på hypoman! (usch, jag börjar låta som ett vårspex på LTU)


Parodi på alliansens valkampanj

Tillbaka till ”allvaret”
Nytänkande inom en politisk organisation är svårt att rösta för på nåt vis tycker jag. Den måste vara väl förankrad i grundtanken med partiet och växa utifrån den. Därför retar jag mig på moderaternas ”nytänkande” linje eftersom de har den dåliga smaken att börja kalla sig ett arbetarparti. Man kan ju undra vem som kom på att de skulle börja använda sig av det begrepper förstås, men jag är helt säker på att idén följdes av av en högborgelig skrattsalvande skadeglädje. Själv tycker jag det är taskigt av dem och att de borde skämmas för att stjäla nåt så grundläggande, men men moderaterna är ett dubbelmoraliskt tjyvapack på det viset. De tar självgott från de fattiga och ger till de rika och står sen och snackar om att man ska värna sitt eget ägande. Jo jo..

Ja fy fan, vart är den där Robin Hood när man behöver honom.

Parodi på KDs valkampanj. (Den är offentligt godkänd sägs det…)

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

