//
du läser...
Okategoriserade

Inspirationsstress

Kommer faktiskt inte på ett endaste dugg att skriva om idag.

Vad tusan tycker jag? Har jag några åsikter i allmänhet, eller ännu hellre, i synnerhet?

Säg nånting som jag kan haka på.

*tystnad*

…Men herreguuuud, vad är det med er, har ni fått tunghäfta allihopa? Kaaaan vi inte dryfta nånting, vad som helst? Jobb, ekonomin, hälsan, kärleken eller vädret, kanske? Politik?

Välj nåt då! Är det INGEN som är för eller emot nånting alls idag?

*suckar tungt*

Varför kan man bara inte spotta fram lite sann Inspiration när man har lust? Så att man blir motiverad till storverk, i varje fall en liten stund.

Äh, vad jag är knäpp, det är väl klart att man kan. Inspiration måste inte komma utifrån, den kommer ju inifrån – den ligger där och lurpassar på en som en självlysande jättestor fågel, med en vingbredd på flera meter – och så fort den får en chans flyger den fram och gräver in klorna i ens huvud och flyger iväg med en. Om man nu inte blir förskräckt och kämpar emot tills den inte gitter och slokvingad släpar sig tillbaka till ens inre.

Den där fågeln, den lever på Glimtar. Det visste ni inte va?

Hopp däremot, det överlever den sällan på. Ändå tröstäter den Hopp i mängder. Jag har hört tankar om Inspiration som har samlat på sig extrema mängder med Hopp, för att inte missa det magiska ögonblicket när Glimten gör entré.  Men tydligen blir många så fästa vid att fästa blicken till allt sitt Hopp, att det inte går att att få syn på Glimten när den visar sig, hur starkt lysande, lockande och pockande den än är.

Det är då man behöver lite Inspiration utifrån ser ni.

Nå, så vad har ni att komma med? Säg nåt då!

Äh, skit ner er.  Jag går till tvättstugan och hänger tvätt. DÄR mina urbota inspirationssnåla vänner, ska jag spana efter Glimtar.

About Tant Rasch

"DAMPTANT MED RÄTT ATT PÅVERKA" Lene Rasch är förmodligen en rätt vanlig tant i 50 års-trotsen med hyperaktiva egenskaper.

Diskussion

3 thoughts on “Inspirationsstress

  1. Jag säger som Bertram Fnykström (Martin Ljungs alterego också kallad Rock-Fnykis, i Knäppupp-revyerna) att om man tappar inspirationen kan man alltid börja skriva barnmusik (i sketchen sjunger han därefter visan Lingonben).

    Posted by genrep | söndag 22 augusti 2010, 10:18 f m
  2. hahahahahahaha Det är sant, ta fram den inre 6-åringen! Lingonben är bara såååå bra. Det är väl Povel Ramel som skrivit den.

    Posted by Tant Rasch | måndag 23 augusti 2010, 11:35 e m
  3. Japp, Povel var lysande. Det är Martin Ljung också, som framför den och är hela 93 år och still going strong. Han komponerar en hel del, trots sin ålder.

    Posted by genrep | tisdag 24 augusti 2010, 5:39 e m

Jag blir himla glad om du tar dig tid för en kommentar

TANT RASCH ÄR SÅKLART EN HELT UNDERBAR

Månadsarkiv

Jag smygkollar

RSS Tarot . En del av mig

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Rebecca Rasch

RSS luleadf (bildblogg om Luleå damfotbolls A-lag)

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

RSS Marre och Jacki

  • Ett fel har uppstått; flödet är troligen nere. Försök på nytt senare.

Min tama lillfirre Sushiann

David, Krokodilmördaren, Max och Maxine har fått sällskap av det bedårande nytillskottet

Besökare på sidan just nu

VARENDA TAGG :-)

